امیرحسین صادقی:
گفت‌و‌گوی خواندنی با امیرحسین صادقی را از نظر می‌گذرانید.
کد خبر: ۷۹۸۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 20 November 2019

به گزارش تابناک سمنان: لیگ فوتبال کشور همچنان در تعطیلات به سر می‌برد و هنوز بحثی که بین اهالی فوتبال و فوتبالدوستان ردوبدل می‌شود مربوط به بازی تیم ملی برابر عراق و باخت ناامید‌کننده‌ای است که ستاره‌های ایرانی برابر این تیم رقم زده‌اند. فضای ناامیدی از تیم ملی حالا به پیشکسوتان فوتبالی هم کشیده شده است و آن‌ها هم از سیاست‌های حاکم بر فدراسیون و نمایش ستاره‌های تیم‌ملی انتقاد دارند. با مدافع اسبق استقلال و تیم ملی فوتبال کشورمان تماس گرفتیم تا او هم مثل همیشه بسیار رک و شفاف نظرات خود را اعلام کند. گفت‌وگوی خواندنی با امیرحسین صادقی را در ادامه می‌خوانید.

برخی ملی‌پوشان در باد لژیونر بودن پُف کرده‌اند/ به ویلموتس کولی می‌دهند، چون پول و تدبیر ندارند

خیلی‌ها به شرایط تیم ملی و به‌خصوص ویلموتس معترض هستند و معتقدند سرمربی تیم ملی یک مربی پروازی است و به خوبی بازی‌های لیگ را زیرنظر ندارد و حتی در روز‌های فیفادی هم حاضر به حضور در کشور نیست.

خب باید در این خصوص چه بگویم؟ این را باید آقایان فدراسیون‌نشین پاسخ بدهند. چه کسی می‌داند که در قرارداد ویلموتس چه بند‌هایی وجود دارد و چه توافقاتی پشت‌پرده صورت گرفته است؟ این مشکل ویلموتس نیست که بیشتر اوقاتش را بیرون از ایران می‌گذراند. آن زمانی که آقایان مشغول بستن قرارداد با این مربی بودند باید چشم‌شان را باز می‌کردند و می‌دانستند که با چه کسی و چگونه قرارداد می‌بندند.

یعنی احساس می‌کنید که این کار‌های صورت گرفته از سوی ویلموتس مطابق قراردادش است و پیش از این درخصوص آن با فدراسیون توافق کرده است؟

شک نداشته باشید که همین‌طور است. یک مربی حرفه‌ای که از اروپا آمده و بیشتر از هرچیز به انضباط کاری پایبند است، می‌آید و قراردادش را زیر پا می‌گذارد و سرخود کشور را ترک می‌کند؟ وقتی نمی‌توانیم پول یک مربی را سر وقت بدهیم نهایتش همین می‌شود که مجبورند همه‌جوره به مربی کولی بدهند. به نظرم اگر فدراسیونی‌ها تدبیر داشتند بدون تامین منابع مالی و نحوه واریز پول به حساب بین‌المللی، اقدام به عقد قرارداد با یک مربی خارجی نمی‌کردند.

آقای تاج هم در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که، چون پول ویلموتس را نداده‌اند با رفت‌وآمد‌های او کنار می‌آیند؟!

همین است دیگر. فوتبال ما مسخره‌بازی شده است. آقایان رفته‌اند با مربی خارجی قرارداد بسته‌اند و نمی‌دانند که چه تعهداتی ایجاد کرده‌اند و موضوع را خیلی ساده گرفته‌اند. کل این فوتبال را با من بمیرم و تو بمیری می‌خواهند اداره کنند و نمی‌دانند که در دنیای امروز همه چیز طبق تعهدات و قرارداد‌ها پیش می‌رود و قانون در هر زمینه‌ای راه‌حلی دارد. جریان امروز فوتبال ما شده مثل زمانی که آقایان در استقلال لیست را به AFC ارسال نکردند و فکر می‌کردند با ریش‌سفیدی همه چیز حل می‌شود، اما دوره این حرف‌ها گذشته است.

اما خب همین مشکلات حضور ما در جام‌جهانی را تحت تاثیر قرارداده و ممکن است ما حتی از گروه‌مان صعود نکنیم!

نه آقا این حرف‌ها کدام است. ما به جام‌جهانی می‌رویم، خوبش هم می‌رویم! بازیکنان تیم ملی تا امروز در حال و هوای خودشان سیر می‌کردند و در باد منم، منم‌ها گیر کرده بودند. فکر می‌کردند ۱۴ گل به کامبوج زده‌اند. دیگر جام‌جهانی را فتح کرده‌اند. بعضی‌ها هم که اسم‌شان را تریلی نمی‌کشد و در باد لژیونر بودن پف کرده‌اند.

یعنی معتقدید دیگر بادشان خوابیده است؟

بله، می‌دانند که باید دست به کار شوند و اتفاقی را رقم بزنند. آن‌ها می‌دانند که باید به جام‌جهانی بروند، چون اگر نروند فردا در تاریخ می‌نویسند که ایران با این نفرات به جام‌جهانی نرفت. ضمن اینکه این غیبت در جام‌جهانی به ضرر خودشان هم هست. می‌دانید چند میلیارد اختلاف قراردادشان می‌شود؟ ضمن اینکه با صعود به جام‌جهانی خیلی از اسپانسر‌ها به سراغ‌شان می‌روند و آن‌ها این موقعیت را به هیچ عنوان از دست نمی‌دهند!

از حال و هوای این روز‌های استقلال هم بگویید. با پرداخت بخشی از طلب بازیکنان آسمان این تیم حسابی آبی است. نتایج خوبی هم اخیرا گرفتند؟

من ترجیح می‌دهم فعلا درخصوص استقلال حرفی نزنم. تمام حرف‌هایم را درخصوص این تیم پیش از این زده‌ام و حالا منتظرم تا لیگ شروع شود و ببینم که آن اتفاقاتی که برای خود تصور می‌کنم می‌افتد یا جریان طور دیگری پیش می‌رود!

منبع: فرهیختگان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار