رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید بکوشیم تا جامعه ایثارگری کشور بیش از پیش با قرآن کریم مأنوس شود.
کد خبر: ۷۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 20 August 2015
حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی در افتتاحیه بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران کشور که در محل خانه شهید مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هر پیامبری که مبعوث می‌شود باید در کار او اعجاز و معجزه‌ای وجود داشته باشد و انجام آن معجزه و کار خارق‌العاده از دست دیگر افراد جامعه بشری خارج باشد تا از این طریق مردم را به سوی خداوند یگانه دعوت کند.

وی افزود: پیامبر اسلام در دورانی مبعوث شدند که در آن زمان علم بلاغت و فصاحت اوج گرفته بود و خداوند قرآن را به ایشان نازل کرد تا مردم را به سوی خدای یگانه دعوت کند.

شهیدی با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت است و هیچگاه کهنه نخواهد شد، تأکید کرد: پیامبر اسلام از همان ابتدای رسالت خود قرآن را به مردم عرضه کرد تا فرهنگ قرآنی را در جامعه رشد دهد. البته این رشد هم در عمل و هم در بیان خود را نمایان می‌کند.

وی اضافه کرد: با بررسی نقش قرآن در پیروزی انقلاب اسلامی و رزمندگان غیور کشورمان در جنگ تحمیلی به این نتیجه خواهیم رسید که رزمندگان این مرز و بوم به عشق امام حسین (ع) به سوی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حرکت کردند و اجازه ندادند ذره‌ای از میهن اسلامی به دست دشمنان بیفتد که این نتیجه رشد فرهنگ قرآنی در جامعه است.

معاون رئیس جمهور ابراز داشت: با اوج‌گیری انقلابی که حضرت امام راحل آن را کلید زدند قرآن دوباره در جامعه ایران حضور کامل پیدا کرد، از سویی دیگر آن سفیر انگلیس در پارلمان کشورش قرآن کریم را در دست می‌گیرد و می‌گوید تا مسلمانان قرآن داشته باشند نمی‌توان بر آنان حاکم شد این بیانگر جایگاه ویژه قرآن و عظمتی است که به مسلمانان عطا کرده است.

شهیدی ادامه داد:‌ به شما تبریک می‌گویم که انس با قرآن پیدا کرده‌اید و باید خانواده ایثارگران کشور اعم از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران بیش از سایر افراد جامعه با قرآن کریم انس داشته باشند چرا که رزمندگان ما برای حفظ همین قرآن و اسلام قیام کردند و در برابر دشمن قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: باید بکوشیم جامعه ایثارگری ما بیش از پیش با قرآن مأنوس شود چرا که هرچه انس ما با قرآن بیشتر شود بهتر توانسته‌ایم حرمت شهدا را حفظ کنیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ایفای نقش فرهنگ قرآنی یک رسالت است، تأکید کرد: امیرالمؤمنین می‌فرمایند یکی از وظایف مادران و پدران تعلیم قرآن کریم به فرزندان است لذا همه والدین باید به این مهم توجه داشته باشند و آموزش قرآن به فرزندان را در اولویت کاری خود قرار دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان سخنان خود ابراز داشت: جامعه ایثارگری در همه ابعاد افضل است و باید بکوشیم قاریان بین‌المللی به جامعه اسلام تحویل دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار