احمد همتی:
به گزارش تابناک سمنان: احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس بابیان اینکه قانون هدفمندی یارانه‌ها بعد از مدت ۱۰ سال به مرحله اجرا درآمد، گفت: یکی از مشکلات کشور عدم اجرای درست قوانین است.
کد خبر: ۷۹۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 21 November 2019

یکی از مشکلات کشور عدم اجرای درست قوانین است

همتی نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه شامگاه چهارشنبه در همایش کارآفرینان برتر استان سمنان به میزبانی دانشگاه آزاد سمنان، بابیان اینکه امروز یکی از مشکلات کشور عدم اجرای درست قوانین و مقررات است که سبب شده تا موانع زیادی در حوزه‌های مختلف پدید آید، بیان کرد: قانون هدفمندی یارانه‌ها بعد از مدت ۱۰ سال به مرحله اجرا درآمد و این خود نشان می‌دهد که درزمینه اجرای قوانین با مشکلات روبرو هستیم.

وی بابیان اینکه در کشور قوانین وجود دارد، اما در اجرای قانون دچار مشکل هستیم، گفت: درست است که کشور با چالش‌های زیادی برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها روبرو بود که این امر سبب تأخیر در اجرای این طرح شد اما به‌هرروی باید سازوکار اجرای قوانین بهبود یابد.

عضو خانه ملت بابیان اینکه قانون هدفمندی یارانه‌ها بر اساس قانون طی برنامه پنج‌ساله باید اجرا می‌شد اما این امر صورت نگرفت، بیان کرد: هدف این قانون مانند سایر قوانین دیگر رفع مشکلات بود اما همین قانون بعد از ۱۰ سال یک‌باره اجرا شد و مشکلاتی را پدید آورد.

وی بیان کرد: در حوزه کارآفرینی و پژوهش و ... نیز چنین است ما شاهد قوانین خوبی هستیم که باید در اصل کارها را تسهیل کنند اما اجرای درست این قوانین بعضاً وجود ندارد و  سوء مدیریت و درست اجرا نشدن قانون در کنار مسائلی چون عوامل خارجی و داخلی درواقع به‌نوعی مقدمه آغاز مشکلات کشور است.

همتی بابیان اینکه امروز باید با انجام کارهای پژوهشی مشکلات اجرای قوانین آسیب‌شناسی و سپس با برنامه‌ریزی، رفع شود، گفت: ما معتقد هستیم که در داخل کشور تفکراتی وجود دارد که این تفکرها موجب بی‌ثباتی می‌شود ازاین‌رو باید نخبگان کشور وارد میدان شوند.

همتی برگزاری همایش‌های تخصصی را در راستای به‌کارگیری از تفکرات نخبگان جامعه برای رفع مشکلات و موانع ضروری دانست و بیان کرد: ویژگی بارز این همایش‌ها، ریشه‌یابی مشکلات برای رفع آنان است.

به گزارش تابناک سمنان، در پایان این مراسم از کارآفرینان برتر  استان سمنان تجلیل شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار