نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس بابیان اینکه از برخی بخش‌های برنامه سند چشم‌انداز توسعه ۲۰ ساله عقب هستیم، گفت: تحریم‌ها اثر منفی در اجرای طرح داشته است.
کد خبر: ۷۹۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 21 November 2019

عقب‌ماندگی از برخی بخش‌های سند چشم‌انداز توسعه ۲۰ ساله کشور

به گزارش تابناک سمنان: احمد همتی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این پرسش که ۱۴ سال از تدوین سند چشم‌انداز توسعه می‌گذرد و آیا اهداف کامل آن به‌صورت کامل در کشور اجراشده است؟ ابراز داشت: به‌صورت جز به‌جز نمی‌توان وارد همه بخش‌های آن شد ولی به‌صورت کلی در برخی حوزه‌ها توانستیم به اهداف موردنظر برسیم و حتی جلوتر گام برداریم و در جاهایی نیز هنوز از برنامه عقب هستیم.

وی افزود: چالش‌های داخلی و به‌خصوص بین‌المللی و همچنین تحریم‌های ظالمانه‌ای که ایجاد شد در اجرای کامل سند چشم‌انداز و همچنین برنامه‌های پنج‌ساله برای کشور تأثیرات منفی داشت اما علیرغم همه این فشارها در بسیاری از بخش‌ها طبق برنامه پیش رفتیم.

عضو خانه ملت در پاسخ به این پرسش که برای رفع موانع چه باید کرد، ابراز داشت: اگر بخواهیم تحریم‌ها و محدودیت‌ها خنثی شود از کارگر، مهندس، کارفرما، تولیدکننده و مسئول به معنای عام همه باید تلاش‌ها را مضاعف کرده و درست‌کار کنیم.

همتی در ادامه با تاکید بر اینکه اکر هرکدام با فرافکنی مشکلات را بر گردن دیگری بیندازیم ره به‌جایی نخواهد برد، تصریح کرد: همه باید به هم کمک کنیم تا کارها پیش رود، از سویی اگر کسی با تخلف خارج از این مسیر حرکت کرد باید برخوردهای لازم با آن صورت گیرد.

وی افزود: برای پیشگیری از تضعیف نیروهای داخلی باید تعاملات داخلی تقویت و از سویی این روند در سطح بین‌المللی نیز دنبال شود، همان توصیه رهبر معظم انقلاب که فرمودند جز با رژیم اشغالگر قدس و آمریکا باید با همه دنیا در ارتباط بود، لذا این تفکراتی که گاهی در کشور وجود دارد که قائل به تعاملات بین‌المللی نیستند می‌تواند بسیار اثرات منفی در توسعه و اقتصاد کشور داشته باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار