معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، گفت: طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در سه شهر سمنان، قزوین و کاشان با هدف ترویج سلامت عمومی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۹۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 24 November 2019

سمنان میزبان طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» شد

به گزارش تابناک سمنان: جعفر جندقی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه سمنان میزبان طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» شد، تأکید کرد: این طرح ملی قرار است ابتدا در شهرهای سمنان، قزوین و کاشان به‌صورت آزمونه اجرا شود.

وی افزود: طی برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام‌شده، طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت»  در شهر سمنان در مرکزهای  بهداشت شهری و روستایی شهید مطلبی، فامیلی و خیرآباد اجرا خواهد شد.

اجرای طرح تا بهمن ماه ۹۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان، ضمن بیان اینکه برای اجرای طرح از هر خانه یک نفر به‌عنوان سفیر سلامت انتخاب می‌شود، تأکید کرد: در این طرح محوریت با آگاه‌سازی خانواده برای ارتقای بهداشت خانوار محسوب می‌شود.

جندقی توضیح داد: در این طرح یک فرد از اعضای خانواده که بیش از هشت کلاس سواد دارد انتخاب می‌شود و آموزش‌های لازم به سفیران سلامت در سه حوزه پیشگیری، درمان و توان‌بخشی به‌وسیله کتاب و جزوه و آموزش‌های حضوری و مجازی داده می‌شود سپس هر ۴۰ سفیر سلامت به یک رابط سلامت مرتبط می‌شوند و تعدادی از دانشجویان پزشکی که دوره تئوری آموزشی خود را گذرانده‌اند با رابطان آموزشی ارتباط می‌گیرند.

وی ادامه داد: پس‌ازاین مراحل، هر فرد در هر خانواده از حداقل آگاهی درباره بهداشت سلامت خانواده برخوردار می‌شود و می‌تواند این اطلاعات را به خانواده خود نیز ارائه کند و همچنین قرار است طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» از آذر تا بهمن ماه ۹۸ در سطح شهر سمنان اجرایی شود.

استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار