معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تحویل دادن 235 اتاقک اسکان موقت برای زلزله‌زدگان میانه و سراب خبر داد.
کد خبر: ۷۹۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 24 November 2019
 

عزیزالله مهدیان اظهار داشت: با تحویل دادن این تعداد اتاقک، به نیاز زلزله‌زدگانی که تقاضای برخورداری از اتاقک موقت داشتند، پاسخ داده شده است.

وی افزود: پس از زلزله آذربایجان‌شرقی براساس ارزیابی کارشناسان این بنیاد بلافاصله برای 3 هزار واحد احداثی و بیش از 2 هزار واحد تعمیری برآورد خسارت شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز برای تجهیزات و کمک بلاعوض به منظور ساخت واحدهای مسکونی و اسکان موقت تامین شده است، ادامه داد: تاکنون برای حدود یک‌هزار نفر از افرادی که تقاضای پرداخت 100 میلیون ریال اجاره‌بها برای اسکان موقت تا پایان کار بازسازی داشتند نیز پرداخت شده است.

وی گفت: تا پایان این هفته موضوع اسکان موقت برای تمام خانواده‌هایی که ساکن در منطقه هستند به وسیله اسکان در اتاقک‌ها یا پرداخت نقدی اجاره‌بها، حل می‌شود.

مهدیان با اشاره به اینکه هم اکنون 200 دستگاه ماشین‌آلات سنگین در حال آواربرداری واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده هستند‌افزود: هم اکنون بیش از 800 واحد در این مناطق آواربرداری شده و حداکثر تا دو هفته آینده این عملیات تمام می‌شود، مگر در شرایطی که خود مالک ساختمان حضور نداشته باشد و در این کار مشارکت نکند.

وی خاطرنشان ساخت: شرط آواربرداری واحدهای مسکونی تخریب شده حضور صاحب واحد مسکونی در محل به منظور خارج کردن وسایل خود و مصالح قابل بازیافت برای استفاده در بازسازی واحد مسکونی است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: کار احداث واحدهای دایمی نیز شروع و تاکنون فونداسیون 30 واحد مسکونی در مناطق زلزله اجرا شده است و با وجود اینکه شرایط جوی موجب کندی کار می‌شود، سعی داریم همه واحدهای تخریبی را با کمک مردم منطقه احداث کنیم.

مهدیان اذعان داشت: مصالح مورد نیاز برای واحدهای پیش ساخته تامین شده است و سیمان رایگان، تجهیزات و آهن‌آلات مورد نیاز نیز به محل حمل می‌شود و مقدمات کار برای بازسازی سریع و اساسی فراهم شده است تا در کوتاهترین زمان این کار تمام شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه حدود 2 هزار واحد دامی نیز در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی احداث می شود، گفت: برای زلزله‌زدگان وام مسکن به میزان 400 میلیون ریال با کارمزد 4 درصد، 150 میلیون ریال وام معیشتی، 150 میلیون ریال وام تعمیرات و 150 میلیون ریال نیز وام فضای دامی پرداخت می‌شود.

زلزله‌ای به بزرگی 5.9 دهم ریشتر ساعت 2 و 17 دقیقه بامداد جمعه 17 آبان حوالی ترک در استان آذربایجان‌شرقی را لرزاند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار