مراسم تشییع پیکر آیت الله میرمحمدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری فردا در قم برگزار می شود.
کد خبر: ۷۹۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱ 25 November 2019

به گزارش تابناک قم، در پی درگذشت آیت الله سیدابوالفضل میرمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی فردا در قم برگزار می شود.

این مراسم از ساعت 14 و 30 دقیقه روز دوشنبه 4 آذر ماه از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع می شود.

پس از تشییع آیت الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید بر پیکر آیت الله میرمحمدی نماز خواهد خواند.

آیت‌الله میرمحمدی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا به سمت حاکم شرع دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان قم انتخاب شد و در سال ۱۳۵۸ و در پی صدور فرمان عفو روح‌الله خمینی، مسئول نظارت بر این فرمان در بعضی از استان‌ها شد.

او سپس به ریاست دادگاه تجدید نظر قم منصوب شد و پس از آن مسئولیت گزینش و نیز اعزام قضات شرع به شهرستان‌ها را عهده‌دار شد. وی از جمله فقهایی بود که در تهیهٔ لوایح دیات و قصاص مورد مشاوره می‌داد و در تدوین لوایح فوق نقش زیادی داشت.

در سال ۱۳۶۰ به سمت ریاست شعبهٔ ۲ دیوان عالی منصوب شد. در انتخابات میان‌دوره‌ای شورای عالی قضایی در مرداد ۱۳۶۱، نامزد عضویت در آن شورا شد و توانست با کسب ۹۱۰ رأی قضات سراسر کشور، به عضویت شورای عالی قضایی برگزیده شود.

در ۱۳۶۸ ش به ریاست دانشکدهٔ الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران منصوب شد و هم‌زمان به تدریس علوم قرآنی و فقه اسلامی در دورهٔ دکتری دانشکدهٔ فوق پرداخت. در سومین دورهٔ انتخابات مجلس خبرگان رهبری نامزد نمایندگی مجلس فوق از استان مرکزی شد و با رأی مردم استان مرکزی به نمایندگی مجلس خبرگان رهبری برگزیده شد.

وی در انتخابات پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان با کسب یک میلیون و ۹۶۲ هزار و ۹۴۴ رأی به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان انتخاب شد. او ریاست سنی مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار