نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی توسعه علم و فناوری را رمز عزت و سربلندی ملت ایران و جهان اسلام دانست و گفت: ایران اسلامی به عنوان طلایه‌دار مذهب مقدس تشیع و کانون اسلام ناب محمدی (ع) در تمام جهان معرفی شده و باید با تقویت علوم و فناوری روز دنیا موفقیت‌های خود را در جهان اسلام بسط دهند
کد خبر: ۸۰۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 27 November 2019

آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در محل بیت نماینده، ولی فقیه در این استان افزود: ایران اسلامی و دانشمندان بزرگ این خطه باید در علوم روز دنیا، علوم اسلامی و علوم انسانی صاحب‌نظر باشند و با تلفیق این علوم، زمینه توسعه پایدار ایران و جهان اسلام را فراهم کنند.  

وی سهم ایران اسلامی را از داشنمندان تراز اول جهان بسیار ناچیز عنوان کرد و گفت: حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی کشور باید نسبت به تقویت جایگاه علمی کشور در جهان برنامه‌ریزی کنند.

وی اضافه کرد: در کشور چین با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت یک‌هزار و ۴۰۰ دانشگاه فعالیت می‌کند در صورتی که در کشور ایران با ۸۰ میلیون‌نفر جمعیت بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دانشگاه فعال است، اما سطح علمی و پژوهشی دانشگاه‌های ایران به هیچ عنوان در حد و اندازه مراکز علمی چین نیست.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: افزایش بنا و تعداد دانشگاه‌ها نه تنها هیچ کمکی به سطح علمی کشور نمی‌کند، بلکه با تحمیل هزینه‌های اضافی منابع و سرمایه ملی را هدر می‌دهد، بنابراین مسئولان آموزشی و دانشگاه‌های کشور باید به جای افزایش کمی دانشگاه‌ها، برای تقویت کیفیت آموزش برنامه‌ریزی کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با گرامی‌داشت هفته بسیج نیز گفت: این شجره طیبه یادگار ارزشمند امام راحل است که در طول ۴۰ سال گذشته خدمات بسیاری در بخش‌های مختلف نظامی، فرهنگی، عمرانی و محرومیت‌زدایی از خود به یادگار گذاشته است.

وی اضافه کرد: اشاعه تفکر بسیجی، روحیه جهادی، کار برای جلب رضایت خداوند نه تنها در عمران و آبادانی ایران اسلامی موثر بود، بلکه گسترش این فرهنگ مقدس در کشور‌های مختلف جهان اسلام از جمله سوریه، عراق و یمن نیز منشاء آثار و برکات بسیاری شد.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی افزود: استقلال خواهی، ترویج فرهنگ دینی، ظلم ستیزی، برقراری عدالت و احیای ارزش‌های اسلامی از شعار‌های انقلاب اسلامی است و هر مدیری با هر سمتی باید در این مسیر با محوریت ولایت فقیه حرکت کند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی گفت: امروز حفظ و تقویت وحدت همه جانبه، انسجام هرچه بیشتر ملت، اخلاق مداری، تحکیم ارتباط مردم با مسئوولان و اطاعت پذیری از رهبری نیاز ضروری جامعه است که باید در لایه‌های مختلف جامعه نهادینه شود.

وی افزود: در صورت توجه به محور‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های موجود صنعتی می‌توان ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان و کاهش فاصله‌های طبقاتی، کشور را به عنوان یک قدرت اقتصادی مطلق در عرصه بین‌المللی معرفی کرد.

درس اخلاق مدیران استان‌مرکزی هر ۲ هفته یک‌بار در محل بیت نماینده، ولی فقیه در این استان برگزار می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار