سرلشکر ایزدی:
فرمانده قرارگاه جنگ‌های نوین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فتنه اخیر کشور از سوی کسانی بود که به‌دنبال این هستند کشورمان وضعیتی همانند افغانستان، عراق و سوریه داشته باشد.
کد خبر: ۸۰۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 28 November 2019

هدف فتنه اخیر تبدیل کردن ایران به سوریه و افغانستان بود

به گزارش تابناک سمنان:مراسم گرامیداشت هفته بسیج و رونمایی از کتاب «نفس‌های خردلی» با حضور سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه جنگ‌های نوین ستاد کل نیرو‌های مسلح در مسجد جامع غدیر خم برگزار شد.

سرلشکر ایزدی در این مراسم با بیان اینکه «بسیج مدرسه عشق است» به ذکر خاطره‌ای از عملیات کربلای پنج پرداخت و اظهار داشت: این عملیات شب قدر جمهوری اسلامی نام گرفت چراکه ما به سمت دروازه‌های بصره حرکت کردیم لذا خیلی جنگ سختی بود. صبح عملیات در کناره شط العرب که عراقی‌ها حضور داشتند، منظره درختان نخل و زمین سرشار از آب زلال و صدای پرندگان در آن شرایط انسان را متوجه خود می‌کرد و ما احساس بسیار خوبی داشتیم، اما متاسفانه این سرزمین براثر باران آتش دشمن، تبدیل به خاکستر شد.

فرمانده قرارگاه جنگ‌های نوین ستاد کل نیرو‌های مسلح به تشریح وضعیت بچه‌های بسیجی در این عملیات پرداخت و افزود: ما در قرارگاه نجف انجام وظیفه می‌کردیم که دو نیروی بسیجی برای کمک به ما آمده بودند. یکی از آن‌ها در همان ساعات ابتدایی و درحالی که برای وضوگرفتن بیرون رفته بود مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به شهادت رسید و یک روز بعد، بسیجی دیگری مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به شهادت رسید.

سرلشکر ایزدی گفت: عملیات کربلای پنج یکی از عملیات‌هایی است که ما بیشترین شهید را در طول دفاع مقدس تقدیم کرده‌ایم. یکی از فرماندهان این عملیات، سردار حاج حسین خرازی است که با یک دست فرماندهی لشکر امام حسین (ع) را برعهده داشت. در این فضای پرآتش و پرخون، یکی از برادران بسیجی مورد اصابت ترکش قرار گرفت و کاملاً مشخص بود که لحظه‌های آخر دنیایی خود را طی می‌کند. شهید خرازی این بسیجی را تکان می‌داد و می‌گفت «من حسین خرازی هستم»؛ او از این بسیجی تقاضای شفاعت می‌کرد و در همین عملیات بود که حسین خرازی در اثر ترکش خمپاره به شهادت رسید.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بسیج را یک مفهوم متعالی دانست و تصریح کرد: بسیج در انقلاب اسلامی مفهوم دارد. بسیج و بسیجی یعنی انسان تراز مکتب و ارتباط زیبایی با خداوند سبحان دارد. مقام معظم رهبری فرمودند «بسیجی یعنی حضرت علی (ع)» چراکه بسیجی به حضرت علی (ع) تأسی کرده و سعی داشته در مسیر ایشان قدم بردارد.

او تاکید کرد: صحنه‌های زیادی را از ابتدای پیروزی انقلاب داریم که شامل مسائل کردستان، جنگ تحمیلی و بعد از آن در جریان مقاومت را شامل می‌شود که این‌ها همه حاصل این بیان قرآن است که «وقتی جمعیتی تقوای الهی پیشه کند، خداوند سبحان برای آن‌ها برکاتشان را از آسمان و زمین نازل می‌کند». در عملیات فتح مهران امام (ره) فرموده بودند که «باید مهران آزاد شود». ما در این عملیان حداقل نیاز به ۷۲ گردان داشتیم تا مهران آزاد شود. آن زمان دوره عملیات متحرک رژیم بعثی بود و ما در جبهه‌های مختلف درگیر بودیم.

فرمانده قرارگاه جنگ‌های نوین ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: در همین عملیات مهران که ما نیازمند ۷۲ گردان بودیم، ما با همه تلاشمان توانستیم ۳۳ گردان آماده کنیم. عملیات کربلای یک با طراحی‌های جدید و توکل به خداوند سبحان انجام شد و مهران آزاد شد. گردان‌هایی از لشکر ۱۷ دو روز زیرپای دشمن و در شیار‌ها مستقر شدند تا این عملیات به پیروزی منجر شود. ما درپی این عملیات بر برخی از شهر‌های عراق تسلط پیدا کردیم و دو برابر حدی که قرار بود تصرف شود، توسط رزمندگان بسیجی به تصرف رسید.

سرلشکر ایزدی گفت: مسیری که امام (ره) درباره بسیج می‌فرمایند «بسیج معراج پاک پابرهنگان است» این برکات را برای ما به همراه داشته است. همچنان که امام علی (ع) می‌فرمایند «وقتی خداوند متعال صدق ما را دید بر دشمنان ما خواری و ذلت فرود آورد و پیروزی را نصیب ما کرد». این بسیجی که امام (ره) بنیان گذاشتند، یک حرکت محوری دارد. مقام معظم رهبری می‌فرمایند «بسیج در ذات و باطن خود یک حرکت در عین حال عاطفی و منطقی است». بسیج عاطفی، احساسی و عقلایی است چراکه عرفان، معنویت، عقل، خلاقیت و فکر نو در این مجموعه وجود دارد.

او آیه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا» را یک نصیحت خداوند متعال خطاب به بسیجیان دانست و گفت: در زندگی یک انسان که می‌خواهد این آیه قرآن را انجام دهد، جهاد و بعثت یک موضوع بسیار جدی است. هنر این است که در مسیر شهدا، تداوم بخش راه آن‌ها باشیم. تداوم بخشی راه شهدا در جهاد اکبر، جهاد افضل و جهاد کبیر است. در این مسیر است که انسان به حقیقت می‌رسد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس مسیر درست را مربوط به ولایت فقیه دانست و با اشاره به این سخن امام خمینی (ره) مبنی براینکه «این انقلاب، انقلابی است که متصل به انقلاب حضرت حجت (عج) متصل می‎‌شود، گفت: چرا دشمن و آمریکای جنایتکار با این انقلاب دشمنی می‌ورزد؟ همان کاری که کفار قریش با پیامبر اکرم (ص) کردند، امروز ادامه دارد.

فرمانده قرارگاه جنگ‌های نوین ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: سلیمان بن صرد خزایی از کسانی بود که به امام حسین (ع) نامه نوشت و برای قیام از او دعوت کرد، اما پس از مدتی به حضرت شک کرد و زمانی که می‌بایست حمایت کند، حمایت نکرد. او جز توابین شد و با چهار هزار نفر برای خون‌خواهی امام حسین (ع) به مبارزه رفتند و همه آن‌ها کشته شدند که اگر این جمعیت به یاری امام حسین (ع) می‌رفتند مسیر تاریخ تغییر می‌کرد.

سرلشکر ایزدی به اغتشاشات اخیری که به بهانه گرانی بنزین در کشور ایجاد شد اشاره کرد و عنوان کرد: با اینکه در مسئله بنزین درست عمل نشد، اما یک فتنه رخ داد. مقام معظم رهبری خوب نشان دادند که ولایت فقیه کجا می‌تواند تاثیرگذار باشند. اگر تفکر قرآن را ملاحظه کنیم که چه خسارت‌هایی وارد شد و خون چه کسانی ریخته شد و چه مصائبی برای عده‌ای فراهم شد، متوجه می‌شویم که این‌ها کسانی نیستند که غمخوار ملت باشند بلکه این‌ها طبق اطلاعات موثق کسانی هستند که به‌دنبال این هستند که کشورمان وضعیتی همانند افغانستان، عراق و سوریه داشته باشد.

او به تولید روزانه سه میلیون بشکه نفت در عراق اشاره کرد و افزود: تمام نفت عراق دست آمریکاست. آن‌ها یک‌سوم نفت عراق را بخاطر هزینه‌هایی که انجام داده‌اند برداشت می‌کنند و خودشان درباره باقی‌مانده نفت تصمیم می‌گیرند. چرا وضعیت عراق این‌گونه است؟ برای اینکه شیطان بزرگ وضعیت عراق را این‌گونه کرده است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تفکر بسیجی را نجات بخش دانست و تاکید کرد: با قاطعیت می‌گویم تمام شاخص‌ها می‌گوید آینده ما روشن است؛ ما درحال عبور از یک دوره‌ای هستیم. در جنگ تحمیلی، جنگ منطقه‌ای و جنگ‌های مرزی در مرز‌های کشورمان ما پیروز شده‌ایم.

سرلشکر ایزدی گفت: اینکه یک نفر به نام شیخ زکزاکی قیام می‌کند و ۱۳ میلیون نفر را به اسلام ناب محمدی (ص) ارشاد می‌کند، یعنی یک رهبر می‌تواند برکت داشته باشد و تاثیرگذار باشد. یک امام (ره)، یک مقام معظم رهبری، یک حسین خرازی و حاج احمد متوسلیان، یک محسن حججی و عباس بابایی چقدر برکت دارند؟ امام (ره) راه زیبایی را در برابر ما قرار داده است و امروز دشمن در انفعال است.

در پایان این مراسم از کتاب «نفس‌های خردلی» رونمایی شد و از نویسنده و راوی کتاب تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار