متقاضیان ثبت نام در آزمون دکتری ۹۹ سوالات رایجی دارند که در این گزارش به بیان توضیحاتی درباره آن‌ها خواهیم پرداخت.
کد خبر: ۸۰۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 30 November 2019

کنکور دکتری 99

به گزارش تابناک سمنان: ثبت نام آزمون دکتری ۹۹ از چهارشنبه ۶ آذر ماه در سایت سازمان سنجش آغاز شده و تا ۱۲ آذر ماه ادامه دارد. اگر این روزها سری به فضای مجازی زده باشید با سوالات زیادی از سوی متقاضیان ثبت نام در این دوره مواجه می شوید که از هزینه ثبت نام شروع می شود تا ضرایب آزمون، نحوه پذیرش، شرط معدل و ... به پایان می رسد که در این گزارش به بیان توضیحاتی درباره آن‌ها خواهیم پرداخت.

چه کسانی حق شرکت در آزمون دکتری ۹۹ را دارند؟

تمام دانشجویان و دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی که در دفترچه راهنما درج خواهد شد، در این آزمون ورودی ثبت‌نام و شرکت کنند.

دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی که مشمول آئین‌نامه شماره ۲/۷۷۶۳۳ تاریخ ۲۸ مرداد ۹۲ که توسط معاون آموزشی وزارت علوم ابلاغ باشند امکان شرکت در آزمون دارند.

مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می‌توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا ۳۱ شهریور ماه همان سال (سال ۱۳۹۹) دانش آموخته شوند.

پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) روزانه سال ۱۳۹۸ چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه شرکت در آزمون سال ۱۳۹۹ را نداشته و یک سال محروم از آزمون خواهند شد.

ضرایب آزمون دکتری چقدر است؟

طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری سال ۱۳۹۹ با آزمون زبان با ضریب (۱)، آزمون استعداد تحصیلی با ضریب (۱) و آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی¬ارشد با ضریب (۴) صورت می‌گیرد.

شرایط ثبت نام آزمون دکتری سراسری ۹۹

متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری تمامی دانشگاه‌های کشور باید شرایط لازم برای ثبت نام در آزمون دکتری ۹۹ را که توسط سازمان سنجش در دفترچه ثبت نام دکتری ۹۹ ذکر می‌شود را دارا باشند. دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد از طریق سایت sanjesh.org در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. از مهم‌ترین شرایط ثبت نام دکتری ۹۹ می‌توان به فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹، عدم اشتغال به تحصیل در مقطع دکتری، عدم منع نظام وظیفه برای داوطلبان ذکور و عدم قبولی در دوره روزانه آزمون دکتری سال قبل اشاره کرد.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری سراسری ۹۹

لینک ثبت نام آزمون دکتری ۹۹ در بخش دکتری تخصصی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org فعال شده و لازم است متقاضیان واجد شرایط ثبت نام در این آزمون بعد از مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۹۹ از طریق سایت مذکور اقدام نموده تا شماره سریال ثبت نام ۱۲ رقمی را دریافت و بتوانند فرم اینترنتی ثبت نام دکتری ۹۹ را تکمیل کنند. توصیه می‌شود مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون دکتری ۹۹ را آماده و سپس نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام دکتری اقدام نمایید. در صورتی که تمامی مراحل ثبت نام اینترنتی آزمون دکتری به درستی طی شود، سایت یک کد پیگیری به شما اختصاص می‌دهد که باید تا پایان مراحل آزمون دکتری ۹۹ نزد خود نگه دارید.

طبق قوانین سازمان سنجش دانشجویان مقطع دکتری می‌توانند در کنکور دکتری ۹۹ ثبت نام کنند که البته باید طبق شرایط و ضوابط تا زمان مشخص شده انصراف از تحصیل دهند.

برای شرکت در آزمون دکتری ۹۹ باید چه معدلی داشته باشیم؟

برای داوطلبان شرکت در این آزمون شرط معدل بالای ۱۴ در نظر گرفته شده است و آن دسته از افرادی که دارای این شرط نیستند نمی‌توانند در کنکور دکتری ۹۹ شرکت کنند.

امکان شرکت در رشته امتحانی دلخواه برای آزمون دکتری ۹۹ وجود دارد؟

بعضی از رشته‌های کنکور دکتری دارای شرط تجانس مدرک کارشناسی ارشد هستند، اما برای برخی دیگر نه که داوطلبان برای اطلاع از این شرط بسیار مهم باید به دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری مراجعه کنند.

نحوه پذیرش به چه صورت است؟

بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری بر حسب هر یک از شیوه‌های آموزشی پژوهشی و پژوهش محور به این شرح است:

دکتری آموزشی ـ پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری آموزشی ـ پژوهشی بر اساس معیار‌های ۵۰ درصد آزمون متمرکز، ۲۰ درصد سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و ۳۰ درصد مصاحبه علمی و سنجش عملی صورت می‌گیرد.

دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس معیار‌های ۳۰ درصد آزمون متمرکز، ۲۰ درصد سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، ۳۰ درصد مصاحبه علمی و بخش عملی و ۲۰ درصد تهیه طرحواره صورت می‌گیرد.

اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

 

ثبت‌نام برای آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) سال ۱۳۹۹ از روز چهارشنبه ششم آذر ماه آغاز شد و تا روز سه شنبه ۱۲ آذرماه در پایگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org پایان می‌پذیرد.

هزینه ثبت نام در آزمون دکتری ۹۹ مبلغ ۷۵ هزار تومان اعلام شد که داوطلبان به صورت اینترنتی باید بپردازند.

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون ورودی دکتری ۹۹ روز جمعه ۹ اسفندماه ۹۸ برگزار و کارت ورود به جلسه از دو روز قبل توزیع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار