کارشناس بنیاد خاورمیانه در واشنگتن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره به بررسی هدف دونالد ترامپ از سفر به افغانستان پرداخت.
کد خبر: ۸۰۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 30 November 2019

چرا ترامپ ناگهانی به افغانستان رفت؟

به گزارش تابناک سمنان: «کنت کاتزمن» کارشناس بنیاد خاورمیانه در واشنگتن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره تاکید کرد هدف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از سفر به افغانستان، دور کردن نگاه‌ها از تحقیقات مربوط به محاکمه پارلمانی‌اش بود.

این کارشناس درباره امکان ازسرگیری مذاکرات بین آمریکا و طالبان گفت: دو هفته پیش تبادل اسیران صورت گرفت. دو استاد دانشگاه آمریکایی افغانستان که سال‌ها بود اسیر شده بودند، در برابر آزادی شماری از اسیران طالبان، آزاد شدند. شاید این تحول اساسی، زمینه را برای سفر دونالد ترامپ و دیدار او با همتای افغانش فراهم کرد و شاهد اعلام احتمال از سرگیری مذاکرات با طالبان بودیم.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این از احتمال ازسرگیری مذاکرات با طالبان سخن گفته بود.

کاتزمن افزود: عده‌ای می‌گویند هدف اصلی ترامپ از سفر به افغانستان، دور کردن نگاه‌ها از مسئله محاکمه پارلمانی‌اش است. ترامپ در سفر به افغانستان می‌خواست نشان دهد که فرمانده کل نیرو‌های مسلح است و کنترل اوضاع را در دست دارد. عده‌ای می‌گویند ترامپ پس از گذشت ۳ سال از ریاست جمهوری‌اش به افغانستان سفر و از پایگاه هوایی آمریکا در آن بازدید کرد. این پایگاه بسیار بزرگ است و تاسیسات حساس زیادی دارد. ترامپ در تبلیغات انتخاباتی اش گفته بود که می‌خواهد حضور نظامیان آمریکا در منطقه خاورمیانه و خاور نزدیک را کاهش دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب در سفری اعلام نشده وارد کابل، پایتخت افغانستان شد.

محتوای گفت‌و‌گوی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی را برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار