بهروز اسودی رئیس سازمان صمت استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه این استان ۶۰۰ واحد معدنی دارد، گفت: سمنان رتبه ششم معادن کشور را از لحاظ استخراج دارد.
کد خبر: ۸۰۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 30 November 2019

تصویر مرتبط

رئیس سازمان صمت استان سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه احیا و فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس به میزبانی صمت سمنان، بابیان اینکه استان در تولید گچ و نمک، سولفات سدیم و زغال‌سنگ به ترتیب جایگاه اول، دوم و سوم کشوری را در اختیار دارد، تأکید کرد: سمنان دارای ۶۰۰ واحد تولیدی در بخش معدن است که ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی به شمار می‌آیند.

وی بابیان اینکه سمنان رتبه ششم استخراج معدنی در سطح کشور را دارد، افزود: این استان دارای رتبه اول کشوری ازنظر وجود تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم کشوری درتولید سولفات سدیم و رتبه سوم کشوری در تولید زغال‌سنگ و کرومیت را در اختیار دارد.

بهروز اسودی ضمن به این اینکه سمنان در زمره سه استان برتر کشور در تولید زغال‌سنگ است، تأکید کرد: ازلحاظ تعداد معادن رتبه پنجم کشوری به استان سمنان اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: استان سمنان از ذخایر غنی و متنوع معدنی از قبیل معادن گچ، سولفات سدیم، سنگ‌آهک، سنگ لاشه، گرانیت، مرمریت، سنگ آهن، نمک، بوکسیت، سلستین، زئولیت، ذغال سنگ، باریت، طلا، مس، کائولن، کرومیت، روی، فلورین و ... برخوردار است.

اسودی در پایان همچنین افزود: معادن غنی و متنوع استان سمنان، ۶۰درصد نمک و ۴۰درصد گچ کشور را تأمین می‌کند، همچنین ۹۵ درصدزئولیت، حدود ۹۵درصد سلستین و ۱۵ درصد سولفات سدیم و ۲۰درصد کرومیت و ۱۵درصد ذغالسنگ کشور را نیز از معادن غنی استان سمنان تامین می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار