معاون وزیر بهداشت بابیان اینکه تنها دو بیمارستان ویژه دندان‌پزشکی در کشور وجود دارد که یکی در آرادان و دیگری در تبریز است، گفت: این بیمارستان از سوی وزارتخانه تجهیز می‌شود.
کد خبر: ۸۰۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 01 December 2019

ایجاد بیمارستان ویژه دندان‌پزشکی در آرادان/اختصاص سی‌تی‌اسکن جدید

به گزارش تابناک سمنان:قاسم جان بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه بخشی از کمبودهای درمانی در شهرستان‌های گرمسار و ایوان‌کی رفع شده است، ابراز داشت: باقی کاستی‌های موجود در حوزه بهداشت و درمان نیز به‌زودی رفع خواهند شد که ازجمله آن‌ها می‌توان به راه‌اندازی و تجهیز مرکز درمانی بستری در شهر ایوان‌کی اشاره کرد که برای مثال دستگاه رادیولوژی موردنیاز این مرکز تحویل و به‌زودی تجهیزات آزمایشگاهی آن نیز تکمیل خواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از نیازها در گرمسار فرسودگی دستگاه سی‌تی‌اسکن بود که باوجود تعویض قطعات توسط دانشگاه علوم پزشکی سمنان بازهم نمی‌توانست نیاز این شهرستان را برطرف کند لذا در این زمینه پیگیری‌های خوبی صورت گرفت و قرار است دستگاه سی‌تی‌اسکن جدیدی به این شهرستان بیاید.

پیگیر اختصاص آمبولانس هستیم

معاون درمان وزارت بهداشت بابیان اینکه یک دستگاه سنگ‌شکن نیز به تجهیزات درمانی گرمسار افزوده خواهد شد، بیان کرد: درباره دیالیز هم باید گفت سابقاً دو دستگاه به این شهرستان اختصاص یافت و مقرر شد تا سایر تجهیزات مخصوص به دیالیز نیز به‌زودی به گرمسار منتقل شود همچنین کمبود نیروی متخصص در گرمسار و آرادان که بعضاً نیاز درمانی شهرستان به‌اجبار از خارج منطقه تأمین می‌شد نیز برطرف خواهد شد و مردم می‌توانند از متخصصان جدید به‌خصوص در حوزه رادیولوژی و رشته‌های طب اورژانس، مغز اعصاب و پاتولوژی و ... استفاده کنند.

جان بابایی ادامه داد: در آرادان هم تصمیم بر آن شده که یک بیمارستان بلااستفاده به مرکز دندانپزشکی تبدیل شود که دومین بیمارستان دندان‌پزشکی کشور، در کنار تبریز محسوب می‌شود که به دنبال تکمیل تجهیزات آن به‌خصوص در حوزه هوش بری عمل‌های دندان‌پزشکی هستیم که ان‌شاالله تا دو الی سه هفته دیگر باقی مانده تجهیزات این مرکز نیز توزیع می‌شود.

وی افزود: یکی از خواسته دیگر موجود در حوزه بهداشت و درمان در حوزه شهرستان‌های گرمسار و آرادان اختصاص آمبولانس است که دراین‌باره نیز پیگیری و مذاکراتی را انجام خواهیم داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار