در این گزارش ۷ خودرو برتر معرفی شده در سال ۲۰۱۹ را معرفی و بررسی خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۰۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ 01 December 2019

به گزارش تابناک سمنان:سال ۲۰۱۹ برای صنعت خودروسازی بسیار پر بار بود، از همان ابتدای سال، شرکت‌های مختلف خودروسازی خودرو‌های جذاب و قدرتمندی را روانه بازار کردند و از طرفی نمایشگاه‌های بین‌المللی اتومبیل مانند نمایشگاه ژنو، فرانکفورت، شیکاگو، پکن و رویداد لس‌آنجلس که روزهای پایانی خود را می‌گذراند، به محلی برای نمایش خودرو‌های جدید، طرح‌های مفهومی و محصولات متفاوت شرکت‌های مختلف در این صنعت بود. خودرو‌های معرفی شده در سال ۲۰۱۹ تمرکز ویژه‌ای بر روی کنترل سوخت و آلودگی محیط زیست دارند، برند‌های بزرگ خودروساز در جهان، بیش از پیش به مسائل محیط زیستی اهمیت داده و تمام تلاش خود را برای تولید خودرو‌های پلاگین‌هیبریدی با پایین‌ترین میزان مصرف سوخت یا خودرو‌های تمام الکتریکی به کار گرفتند. در بازار خودرو نیز مدل‌هایی با کمترین میزان آلودگی طرفداران زیادی دارند و درواقع این مورد برای خریداران نیز بسیار با اهمیت برشمرده می‌شود. از این رو شاهد بودیم که حتی شرکتی مانند لامبورگینی نیز از اولین ابرخودرو تمام الکتریکی خود رونمایی کرد.

 

اما در میان تمامی مدل‌های معرفی شده در سال جاری، تعدادی از آن‌ها با توجه به مشخصات فنی، ویژگی‌های امنیتی، آپشن‌های پرطرفدار و قیمت مناسب، بیش از بقیه خودرو‌ها مورد توجه قرار گرفتند. خودرو‌های مد نظر ما قابلیت‌های عجیب و غریب و فوق‌العاده‌ای ندارند، بلکه در دسته خودرو‌های میان‌رده بازار محسوب می‌شوند، مدل‌هایی که در بازار جهانی عموم مردم توانایی خرید آن‌ها را دارند و به همین جهت توانستند محبوبیت بالایی بدست بیاورند، از طرفی کارشناسان از عملکرد فنی این خودرو‌ها رضایت داشته و امتیاز فنی بالایی به این مدل‌ها داده‌اند. با توجه به بررسی تمامی برند‌ها از شرق آسیا تا اروپا و آمریکا، ۷ مدل از برترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ که روانه بازار شده یا به زودی عرضه می‌شوند را طی گزارشی معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید:

معرفی و بررسی ۷ خودرو برتر سال ۲۰۱۹

خودرو بی‌ام‌و سری ۱

می‌توان لقب بهترین خودرو سال را به بی‌ام‌و سری ۱ اهدا کرد. این خودرو تمامی معیار‌های لازم برای بهترین بودن را دارد. سری ۱ تغییرات گسترده‌ای نسبت به نسل قبلی خود داشته و همین مورد تا حدودی طرفداران بی‌ام‌و را شوکه کرد، مهم‌ترین تغییر را می‌توان طراحی دیفرانسل جلو خودرو نامید، در حالی که در نسل قبل، خودرو دارای دیفرانسیل عقب بود. طراحی جذاب، اندازه متوسط، شاسی‌جدید و بهینه، قابلیت‌ها و امکانات صوتی، رسانه‌ای، امنیتی و خانوادگی فراوان، به علاوه قدرت بالا و قیمت مناسب، از ویژگی‌هایی هستند که مشتریان به دنبال آن می‌گردند. تمام این موارد در بی‌ام‌و سری ۱ دیده می‌شود، ضمن این که این خودرو همزمان برای خانواده‌ها و برای جوانان که عاشق ویژگی‌های اسپرت هستند، مناسب است.

معرفی و بررسی ۷ خودرو برتر سال ۲۰۱۹

ساخت خودرویی که بتواند تمامی سلایق را به خول جلب کند، یکی از تخصص‌های بی‌ام‌و محسوب می‌شود. نکته دیگر در مورد سری ۱ تنوع مدل‌های آن است، این مدل در دو طرح بنزینی و دیزلی و با پیشرانه‌های مختلف در دسترس خریداران است و مشتریان با توجه به قیمت و مشخصات فنی مورد نیاز، می‌توانند یکی از مدل‌های این هاچ‌بک زیبا را تهیه کنند.

معرفی و بررسی ۷ خودرو برتر سال ۲۰۱۹

خودرو فورد پوما

فورد فیستا که حال با نام پوما شناخته می‌شود با طراحی جمع‌و‌جور و در عین حال اسپرت و جذاب، می‌تواند همه را عاشق خود کند. کراس‌اور متفاوت فورد با تعداد زیادی از ویژگی‌ها و آپشن‌های کاربردی به بازار عرضه شده و علی‌رغم اندازه به ظاهر کوچک، اما بسیار جا دار است. در صندوق عقب پوما فضایی به اندازه ۴۵۶ لیتر برای گذاشتن بار و وسایل همراه، طراحی شده که کاملا مناسب است. دوربین عقب خودرو نمایی ۱۸۰ درجه را به راننده می‌دهد که از طریق نمایشگر لمسی ۱۲.۵ اینچی در کنسول مرکزی، قابلیت مشاهده فضای پشت خودرو را فراهم می‌کند.

معرفی و بررسی ۷ خودرو برتر سال ۲۰۱۹

نرم افزار‌های اپل CarPlay و گوگل Andriod Auto بدون پرداخت هزینه اشتراک برای این خودرو فعال است. صندلی‌های دارای ماساژور و سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو، از دیگر ویژگی‌های جذاب اتاق فورد پوما هستند.

معرفی و بررسی ۷ خودرو برتر سال ۲۰۱۹

خودرو پژو ۲۰۸

پژو ۲۰۸ یکی از پرحاشیه‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ است. البته حاشیه‌های این خودر مثبت بود، معرفی پژو ۲۰۸ با طراحی جذاب و فوق‌العاده هوشمندانه موجب شد تا از همان ابتدا، نظر بسیاری از کارشناسان و خریداران به این مدل جلب شود. اگر فکر می‌کنید هاچ‌بک پژو ظاهری جذاب دارد، باید داخل اتاق این خودرو بنشینید تا منظور طراحی هوشمندانه و بهینه را درک کنید. پژو ۲۰۸ یکی از ستارگان نمایشگاه خودرو ژنو در ابتدای سال ۲۰۱۹ بود، نسخه الکتریکی ۲۰۸ با پسوند e نیز معرفی شده که خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

معرفی و بررسی ۷ خودرو برتر سال ۲۰۱۹

طراحی داخلی آرگونومی آی‌کاپ، لذت رانندگی را چندین برابر می‌شود، همچنین پلتفرم جدید خودرو با آیرودینامیک جدید تا ۳۰ کیلومتر مصرف سوخت و بازدهی خودرو را افزایش می‌دهد، کاهش لرزش، صدا و نرمی خودرو در هنگام حرکت، از دیگر ویژگی‌های تاثیر گذار در این پژو ۲۰۸ هستند.

معرفی و بررسی ۷ خودرو برتر سال ۲۰۱۹

خودرو پورشه تایکان

همانطور که در ابتدا به تلاش شرکت‌های مختلف به سمت الکتریکی کردن محصولات خود اشاره کردیم، پورشه نیز یکی از شرکت‌هایی بود که در سال جاری تصمیم گرفت تا اولین خودرو تمام الکتریکی خود را تولید و معرفی کند. پورشه تایکان یکی از مورد انتظار‌ترین خودرو‌های سال بود، شرکت آلمانی قبل از معرفی تایکان در مناطق مختلف و پیست‌های مشهور در سراسر جهان از چین گرفته تا آمریکا عملکرد این خودرو را به نمایش گذاشته بود و تبلیغات گسترده‌ای برای تایکان انجام شد. سرانجام این خودرو الکتریکی در چهار مدل مختلف از ۵۲۰ تا ۷۳۰ اسب‌بخار قدرت و بسته باتری با بازه حرکتی ۴۰۰ کیلومتر با یک شارژ، معرفی شد.

معرفی و بررسی ۷ خودرو برتر سال ۲۰۱۹


بیشتر بخوانید: سایبرتراک، خودروی جدید تسلا با الهام از فیلم Blade Runner + تصاویر


تایکان از نظر طراحی با دیگر مدل‌های پورشه تفاوت دارد، در این مدل به جای چراغ‌های دایره‌ای شکل از چراغ مستطیلی با المنت‌های ال‌ای‌دی استفاده شده، اما طراحی عقب خودرو مانند دیگر خودرو‌های اسپرت پورشه است. در داخل نیز تمامی امکانات نوین و سطح بالا به همراه ویژگی‌های ایمنی و ارتباطی در دسترس راننده قرار گرفته تا رانندگی با تایکان حس لذت بخشی داشته باشد.

معرفی و بررسی ۷ خودرو برتر سال ۲۰۱۹

خودرو رنو کلیو

شاید از شنیدن نام رنو کلیو در این فهرست تعجب کنید، اما محصول جدید رنو از آن دست خودرو‌هایی است که با طراحی بهینه، امکانات و مشخصات بالارده و قیمت مناسب، تمامی نیاز‌های خریداران را برطرف می‌کند. تولید رنو کلیو به سال ۱۹۹۰ بر می‌گردد، اما این نسل پنجم این خودرو با تفاوت‌های مثبت نسبت به نسل قبل در سال جاری معرفی شد. کلیو ۲۰۲۰ در نمایشگاه ژنو رونمایی شد، این مدل از نظر شاسی با فورد پوما مقایسه می‌شود، البته از جهاتی می‌توان امتیازات مثبت بیشتری به کلیو داد.

معرفی و بررسی ۷ خودرو برتر سال ۲۰۱۹

شاسی‌جدید رنو کلیو، تجربه رانندگی با این مدل را بسیار لذت‌بخش کرده است. علی رغم اندازه کوچک ان هاچ‌بک فضای داخل اتاق و صندوق بسیار جا دار است همچنین عملکرد فنی خودرو مورد ستایش بسیاری از کارشناسان قرار گرفته و همه این موارد، کلیو را به یک خودرو جوان پسند و پر فروش تبدیل کرده است.

معرفی و بررسی ۷ خودرو برتر سال ۲۰۱۹

خودرو تسلا مدل ۳

شاید سال ۲۰۱۹ برای شرکت خودروسازی تسلا و ایلان ماسک با معرفی وانت سایبرتراک ماندگار شود، اما تسلا در ابتدای سال از نسخه اروپایی سدان الکتریکی خود با نام مدل ۳ نیز رونمایی کرد. تسلا هواره به دنبال آن است تا یک خودرو الکتریکی بهینه، جذاب، ارزان و با بازدهی بالا را تولید و عرضه کند، در تمامی محصولات این شرکت این ویژگی‌ها دیده می‌شود و به همین دلیل خودرو‌های این شرکت در بازار بسیار موفق هستند. ایراد گرفتن از مدل ۳ کار دشواری است.

معرفی و بررسی ۷ خودرو برتر سال ۲۰۱۹

نسخه اروپایی تسلا مدل ۳ با بهبود‌های شاخص در بخش قدرت و سرعت، یکی از سریع‌ترین خودرو‌های الکتریکی بازار است، این مدل همچنین دارای ویژگی‌های هوشمند بوده و تمام قابلیت‌های سیستم مرکزی آن با دستورات صوتی قابل اجرا و یا تنظیم است. بسته باتری بزرگ، شارژ سریع و بازده حرکتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر از دیگر ویژگی‌های تسلا مدل ۳ است.

معرفی و بررسی ۷ خودرو برتر سال ۲۰۱۹

خودرو تویوتا کرولا هیبریدی

تمام محصولات تویوتا به راحتی در استفاده، مشهور هستند، مدل کرولا که یکی از پرفروش‌ترین خودرو‌های تاریخ محسوب می‌شود، دارای مدل‌های مختلفی است، اما تویوتا در نمایشگاه لس‌آنجلس از نسخه هیبریدی آن رونمایی کرد که از نظر مصرف سوخت پایین، یکی از بهترین‌های بازار است. کرولا هیبریدی که شباهت زیادی به پاریوس دارد، یک سدان با طرحی شبیه به هاچ‌بک است. این مدل نیز از انواع قابلیت‌های هوشمند و مدرن بهره می‌برد و یک خودرو پیشرفته محسوب می‌شود.

معرفی و بررسی ۷ خودرو برتر سال ۲۰۱۹

کرولا هیبریدی دارای شاسی جدید، جعبه دنده جدید، پیشرانه و سیستم تعلیق جدید است و تفاوت زیادی با مدل‌های قبلی آن دارد. تیوتا در این مدل از پیشرانه‌های ۱.۸ و ۲.۰ لیتری استفاده کرده که با موتور الکتریکی، به ترتیب ۱۳۹ و ۱۶۹ اسب‌بخار قدرت دارند. کرولا هیبریدی، دوازدهمین نسل مدل کرولا محسوب می‌شود.

 

گزارش از عبدالله مطیع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار