مدیرکل حفاظت محیط زیست:
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: مجوز شکار پرندگان مهاجر و آبزی در استان سمنان صادر نمی‌شود و فقط صدور مجوز شکار پرندگان خشکی‌زی در استان شروع شده است.
کد خبر: ۸۰۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 02 December 2019
مجوز شکار پرندگان مهاجر در استان سمنان صادر نمی‌شود

به گزارش تابناک سمنان: امیرعبدوس روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: استان سمنان مقصد پرندگان مهاجر نیست و تنها در مسیر عبور مهاجرت پرندگان آبزی مانند قو، غاز، اردک‌ و فلامینگو قرار دارد که از عرض شمالی به عرض جنوبی کوچ می‌کنند و صدور مجوز شکار پرندگان خشکی‌زی از روز شنبه نهم آذر جاری شروع شده و تا پایان دی‌ماه سالجاری ادامه دارد ضمن این که شکارچیان در هر روز که اقدام به دریافت جواز شکار کنند این جواز تا پایان دی‌ ماه اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مجوز، شکارچیان مجاز به شکار پرندگان خشکی‌زی مانند کبک، تیهو، پاقرقره و کبوتر وحشی هستند، یادآور شد:  شکارچی در هر سفر مجاز به شکار فقط چهار قطعه پرنده است و ماموران یگان حفاظت بر رعایت این رویه نظارت می‌کنند.

 

خودروهای پر مصرف محیط بانی چالشی برای اداره کل حفاظت محیط زیست

وی کمبود نیروی انسانی در پست محیط‌بانی، گرانی قیمت سوخت و خودروهای صحرایی پر مصرف را از چالش‌های نظارت و پایش عرصه‌های تحت مدیریت محیط‌ زیست استان سمنان عنوان کرد و ادامه داد: فرهنگ‌سازی و آموزش رویکرد اصلی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان در حفاظت از حیات وحش است.

عبدوس تصریح کرد: استان سمنان برای اولین بار با آموزش تصویربرداری از حیات وحش و برگزاری مسابقه در بین شکارچیان به دنبال تغییر نگاه شکارچیان است به این صورت که شکارچیان با تماشا و لذت از حیات وحش دوربین را جایگزین اسلحه کنند.

وی بیان کرد: طرح تصویربرداری از حیات وحش اولین بار در کشور سال گذشته در استان گلستان اجرا شد و امسال برای دومین بار در کشور در استان سمنان اجرا می‌شود.

مدیرکل حفاظت‌محیط‌زیست استان سمنان با بیان اینکه مجوز شکار پرندگان خشکی‌زی در استان به شرط شرکت در یک دوره آموزشی صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: این کلاس آموزشی درپنج شهرستان مانند سمنان، مهدیشهر، شاهرود، دامغان و گرمسار برای متقاضیان برگزار می‌شود.

مناطق حفاظت شده در استان سمنان ۲.۳ میلیون هکتار است و در مجموع بین ۱۵ تا ۲۰ هزار هکتار عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان است که نیاز به حفاظت دارد.

در دستورالعمل سازمانی حدود ۶۴۷ پست شغلی برای محیط بانی تعریف شده اما اکنون استان سمنان حدود ۲۰۰ محیط بان دارد.

در ۶ ماه اول امسال، ۲۳ قطعه پرنده توسط شکارچیان کشته شد و هفت بهله پرنده شکاری که توسط شکارچیان متخلف زنده‌گیری شده بود کشف و به طبیعت بازگردانده شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار