در نشستی مطرح شد؛
به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام علی امیری آتشانی نماینده معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در منطقه شش کشور گفت: قرارگاه تحول اجتماعی در ۱۸ استان با استقرار ۱۰۰ روحانی کار خود را آغاز کرده است.
کد خبر: ۸۰۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 02 December 2019
فعالیت ۱۰۰ روحانی در قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام علی امیری آتشانی صبح دوشنبه در نشست بررسی وضعیت روحانیان مستقر استان سمنان در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شاهرود، با اشاره به بروز برخی برنامه‌های این نهاد در راستای تحقق نقطه نظرات و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ابراز کرد: یک تحول ویژه در سازمان تبلیغات اسلامی، ایجاد قرارگاه تحول اجتماعی با محوریت مساجد است.

وی افزود: در این قرارگاه سه حوزه فعالیتی شامل امامان جماعت روستا، محله‌های کشور و سوم کیفیت‌بخشی و توسعه پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هم‌اکنون ۱۰۰ روحانی در ۱۸ استان کشور مشغول به فعالیت هستند که به‌زودی پنج استان دیگر نیز میزبان این طرح می‌شود.

توانمند سازی امامان جماعت

نماینده معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در منطقه شش کشور گفت: یکی از بحث‌های ویژه و مهم در قرارگاه تحول اجتماعی توانمندسازی و ارزیابی امامان جماعات اعزامی و مستقر در روستاها محسوب می‌شود که این ارزیابی تحت عنوان طرح شهید قاسمی صورت گرفته و به استان‌ها نیز ابلاغ‌شده است.

امیری آتشانی بابیان اینکه روحانیان مستقر در استان سمنان مورد ارزیابی قرار گرفته‌ و در قالب طرح موسوم به شهید قاسمی و در پنج سطح تقسیم بندی می‌شوند، افزود: این امامان جماعت علاوه بر برگزاری مراسم عبادی و دینی مردم و مسجد خودشان نیاز است که به مسائل و معضلات محله و روستا نیز اشراف داشته باشند تا بتوانیم از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم و درنتیجه توانمندسازی این روحانیان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: امام جماعت به معنای واقعی خودش در واقع طبیب یا پزشک اجتماع و فرهنگ است که نباید در مسجد بنشیند تا مردم به سراغ او بیایند، امروز نیازمند این موضوع هستیم که روحانیان مابین مردم بیایند چراکه افراد حاضر در مسجد معمولاً گروه خاصی هستند و بسیاری دیگر از مردم در این گروه جای نمی‌گیرند که اتفاقاً باید به سراغ این دسته از افراد رفت و آسیب‌های اجتماعی این گروه را موردبررسی قرار داد.

بررسی فعالیت امامان جماعت در شهرها و روستاها

نماینده معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در منطقه شش کشور بابیان اینکه نقش‌آفرینی ویژه ائمه جماعات نیازمند توانمندسازی آن‌ها است، گفت: قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه جماعات شهری و روستایی را ازلحاظ توانمندی آن‌ها و نه فعالیت‌هایشان مورد ارزیابی قرار داده است.

امیری آتشانی درباره علت این دسته‌بندی و ارزیابی‌ها، توضیح داد: مسائلی که بر جوانان منطقه و محله استقرار روحانی و امام جماعت شامل اعتیاد، انحرافات اخلاقی و ... رخ می‌دهد در کنار مسائل مثبت اجتماعی مانند کارآفرینی و اشتغال جوانان، فرهنگ کار و تلاش، جلوگیری مهاجرت از روستاها و مسائلی ازاین‌دست در زمره اقدامات امامان جمعه در طرح هستند.

وی آموزش را دیگر حوزه فعالیت و ارزیابی طرح قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: از بیست و پنجم آبان ماه ۹۸ اولین دوره آموزش و توانمندسازی امامان جمعه و مبلغان باهدف آشنایی با طرح تحول اجتماعی، مأموریت‌های جدید این نهاد، تحولات حوزه اجتماعی و فرهنگی قرارگاه تحولات اجتماعی مسجد محور و ... برگزار می‌شود.

حرکت به سمت تبلیغ میدانی

نماینده معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در منطقه شش کشور بابیان اینکه امروز نیازمند ارتقای فعالیت‌های تبلیغی به سمت اقدامات میدانی هستیم که در این حوزه البته دو جنبه شامل مردم و روحانیان مورد اهمیت قرار دارند، گفت: در این راستا کارگروه‌های هفت‌گانه‌ای شکل خواهد گرفت که اقدامات موردنیاز در آن اجرا می‌شوند.

امیری آتشانی بیان کرد: برای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی، روحانیان نقطه امیددهنده به مردم هستند، برای مثال درزمینهٔ خشک‌سالی یا کارآفرینی روحانیان، مردم را به صبر و عدم مهاجرت، رویارویی با مشکلات و ... دعوت می‌کنند اما از سوی دیگر باید انتخاب افراد پیگیر مطالبات مردمی از مسئولان دولتی نیز  در دستور کار قرار گیرد تا این‌ها همه در کنار هم بتواند مشکلات مردم را رفع کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار