معاون عمرانی استاندار سمنان:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه ادارات و ارگان‌های استان متولی ترویج ورزش همگانی باشند، گفت: امروز نیاز داریم تا ورزش ارزان را در اختیار جوانان قرار دهیم.
کد خبر: ۸۰۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 02 December 2019
ورزش همگانی ترویج شود/ بهره‌مندی جوانان از ورزش ارزان

به گزارش تابناک سمنان: منوچهر فخری صبح دوشنبه در مراسم افتتاح زورخانه امیرالمومنین(ع) شهر مجن شاهرود با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان و مسئولان استانی و شهرستانی بابیان اینکه هر یک مترمربعی که به سرانه ورزشی اضافه شود یک‌تخت از بیمارستان‌ها کم خواهد شد، تأکید داشت: ارتقای سرانه ورزشی سبب ترویج سلامت جامعه می‌شود.

وی بابیان اینکه اختصاص اعتبارات در حوزه ورزش در واقع سرمایه‌گذاری و آینده‌نگری است و نه هزینه، افزود: هر چه بیشتر به حوزه ورزش و سلامت اهمیت دهیم به همان نسبت خواهیم دید که سلامت جامعه ارتقا می‌یابد و این اصلی مهمی است که باید به آن پایبند باشیم.

ادارات، متولی ترویج ورزش همگانی باشند

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه جامعه نیازمند جوانان سالم است و این سلامت در بستر ورزش تقویت می‌شود، افزود: آنچه امروز زمینه این امر را می‌سازد همین زورخانه‌ها و اماکن ورزشی هستند که در کنار رشد بدنی و سلامت جوانان، به ارتقای اخلاق و معنویات در آنان نیز منجر می‌شوند.

فخری بابیان اینکه ورزشکاران در گودهای زورخانه به یاد خدا هستند و این معنویت باید تقویت شود، تأکید کرد: هر ذکری که گفته شود خیروبرکتی برای سازندگان مجموعه‌هایی ازاین‌دست به همراه خواهد داشت چراکه ورزش باستانی آیینی عرفانی و پهلوانی است که درواقع باید آن را یک نمایش عاشقانه دانست که در آن‌هم ذکر و صلوات جاری است و هم روح ورزشکاری.

وی در دیگر بخش سخنان خود بابیان اینکه ورزش و جوانان استان سمنان باید زمینه‌ساز در اختیار قرار دادن زیرساخت‌های ارزان ورزشی برای جوانان باشد، تأکید کرد: ادارات، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در شهرهای مختلف استان می‌توانند متولی ترویج ورزش همگانی باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار