کد خبر: ۸۰۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 02 December 2019

استان سمنان دارای ۱۲۲۰۰ معلول/ ۳۰ درصد فضاهای فرهنگی نامناسب است

به گزارش تابناک سمنان: مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه این استان بالغ‌بر ۱۲ هزار و ۲۳۴ معلول دارد، گفت: ۳۰ درصد فضاهای فرهنگی استان مناسب معلولان نیست.

علیرضا ایزد پور در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه استان سمنان ۱۲ هزار و ۲۳۴ معلول دارد، ابراز داشت: از این تعداد چهار هزار و ۵۸۹ نفر زن و هفت هزار و ۶۴۵ نفر مرد و یک هزار و ۴۲ نفر را کودک زیر ۱۲ سال شامل می‌شود که اداره کل بهزیستی با تحت نظارت داشتن ۴۰ مرکز در قالب شبانه‌روزی، روزانه و کارگاه‌های حمایتی در بخش توان‌بخشی در حال ارائه خدمات به معلولان است.

وی بابیان اینکه از تعداد معلولان استان سمنان شش هزار و ۳۱۱ نفر به‌صورت مادرزادی و تعداد ۷۳۵ نفر ژنتیکی معلولیت دارند، افزود: یک هزار و ۴۲۴ نفر نقص بینایی، چهار هزار و ۸۳۲ نفر صوت و گفتار، ۱۲۶ نفر معلول ذهنی، یک هزار و ۳۰۴ نفر معلولیت روانی و یک هزار و ۷۶۰ نفر معلولیت شنوایی دارند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه حدود ۳۰ درصد اکثر فضاهای فرهنگی و آموزشی استان مناسب حضور معلولان نیست، ابراز داشت: برخی فضاهای فرهنگی و آموزشی نامناسب است که رفع این مشکلات، تلاش و همکاری تمامی ارگان‌های دست‌اندرکار و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

ایزد پور در ادامه تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد از فضاها و مبلمان شهری استان سمنان مناسب‌سازی شده‌اند که نیاز است شهرداری‌ها در این خصوص فعالیت و اقدامات بیشتری داشته باشند تا شاهد تسهیل عبور و مرور معلولان باشیم.

وی بابیان اینکه طی هشت‌ماهه گذشته سال جاری ۱۲۱ نفر از معلولان استان سمنان برای دریافت وام خوداشتغالی به بانک‌های عامل معرفی شدند، افزود: بهزیستی طی سال ۹۷ در امر اشتغال معلولان موفق به کسب رتبه برتر در دستگاه‌های اجرایی استان شده است.

به گزارش تابناک سمنان: ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان نام‌گذاری شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار