رئیس دادگستری شهرستان دماوند گفت از آغاز فعالیت ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با ایجاد شعب ویژه‌ در حوزه قضایی دماوند و رودهن خبر داد.
کد خبر: ۸۰۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ 02 December 2019

به گزارش تابناک تهران، مجتبی محمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فرآیند مراحل انتخابات مجلس یازدهم و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان اظهار داشت: مطابق قانون و دستورالعمل صادره از سوی ریاست قوه قضاییه، ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان در دماوند تشکیل و نخستین جلسه آن نیز تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه این ستاد سومین تجربه خود را در ایام انتخابات ایفا می کند، افزود: آنچه از امروز تا پایان انتخابات توسط این ستاد مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد، حاصل تجربیات دو دوره گذشته است چرا که چالش های گذشته، مشکلات احتمالی و تجربیات قبل بررسی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس مصوبات، آنچه بیش از همه مورد توجه است، پیشگیری از جرائم انتخاباتی است که در این راستا با هم‌فکری همه اعضا، مواردی را مصوب کردیم که بتوانیم در بحث پیشگیری از جرائم انتخاباتی موفق عمل کنیم.

رئیس ستاد رسیدگی به جرائم انتخاباتی شهرستان دماوند از ایجاد شعب ویژه در دادسرا و دادگاه حوزه قضایی دماوند و رودهن خبر داد و افزود: برخی جرایم و تخلفات انتخاباتی شامل استفاده از اموال دولتی، خرید رای، تطمیع و تهدید دستگاههای نظارتی و اجرایی، جعل اسناد رای گیری شامل استفاده از شناسنامه و غیره است.

محمدی برگزاری انتخابات پرشور و حداکثری را نیازمند همکاری همه دست اندرکاران و همراهی مردم و مسئولان دانست و گفت: برگزاری انتخابات سالم در گرو کاهش حداکثری تخلفات و جرائم انتخاباتی است که به امید خدا صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار