تابناک / با گذشت ۳ روز از آغاز ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۳ نفر در حوزه انتخابیه شهرستان رشت اقدام به ثبت‌نام نمودند.
کد خبر: ۸۰۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 04 December 2019

تابناک / با گذشت ۳ روز از آغاز ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۳ نفر در حوزه انتخابیه شهرستان رشت اقدام به ثبت‌نام نمودند.

 

در این میان چهره‌های شاخص و گاه شناخته‌شده‌ای نیز وجود داشته که به معرفی و بررسی رزومه آن‌ها می‌پردازیم.

 

۱-         علیرضا محمدی

نخستین چهره شاخصی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان رشت اقدام به ثبت‌نام کرد، علیرضا محمدی مدیرکل سابق کمیته امداد استان گیلان بود.

محمدی که در کارنامه خود سابقه مدیریت کمیته امداد شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا را نیز در کارنامه دارد، چندی پیش و پس از فرارسیدن بازنشستگی از سمت مدیرکلی این نهاد کنار رفت.

 

۲-         محمدرضا احمدی سنگری

محمدرضا احمدی سنگری دیگر کاندیدای شاخص انتخابات از حوزه انتخابیه شهرستان رشت بود. وی که در کارنامه خود مدیر کلی شرکت‌های اتحادیه‌ی آفریقا و ایران را دارد، از دیپلمات‌های گیلانی جمهوری اسلامی ایران و همچنین استاد دانشگاه بوده و در دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیش از ۲۰ هزار رأی در رده هشتم انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه رشت قرار گرفت.

 

۳-         رامین محمدیان

وی دیگر چهره شناخته‌شده‌ای می‌باشد که در انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام کرده است. رامین محمدیان یکی از چهره‌های فعال در حوزه‌های محیط زیستی و از فعالیت حوزه میراث فرهنگی محسوب می‌شود.

 

۴-         توحید نوبخت حقیقی

ثبت‌نام فرزند محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور و معاون رئیس‌جمهور را می‌توان اتفاق ویژه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان رشت عنوان کرد.

توحید نوبخت اگرچه چندان برای سیاسیون آشنا نیست و اطلاعات خاصی نیز جز چند شایعه در خصوص حمل سلاح و دستگیری و یا خرید سهام سیمکو رشت از او در فضای مجازی وجود ندارد، اما به پشتوانه خاندان نوبخت پای به این عرصه گذاشته است.

وی تنها کاندیدای انتخابات رشت بود که بدون حضور در فرمانداری شهرستان رشت و با طی فرایند ثبت‌نام در وزارت کشور به جمع کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه شد.

 

۵-         سید رضا مطهری

رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آستانه‌اشرفیه و امام‌جمعه موقت کیاشهر و خشکبیجار دیگر کاندیدای شاخص انتخابات مجلس از حوزه شهرستان رشت بود.

وی که در روز سوم ثبت‌نام انتخابات پای به فرمانداری شهرستان رشت گذاشت، در دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب بیش از ۱۵ هزار رأی در رده نهم انتخابات مجلس قرار گرفت.

 

۶-         سید محمد احمدی

فرماندار پیشین شهرستان‌های رودبار، لاهیجان و رشت که در کارنامه خود مدیرکلی هماهنگی و امور اقتصادی استانداری گیلان را نیز دارد، یکی دیگر از چهره‌های شاخص ثبت‌نام کننده در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان رشت محسوب می‌شود.

 

۷-         محمدرضا زیبایی

محمدرضا زیبایی دیگر کاندیدای شاخص انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه شهرستان رشت محسوب می‌شود. وی که از استادان نخبه و جوان دانشگاهی است، از سن ۲۳ سالگی مشغول به تدریس بوده و به‌عنوان مشاور مرکز گفتگوی ادیان سابقه‌ای قابل‌توجه را در کارنامه دارد.

زیبایی دارای مدرک دکترای برنامه‌ریزی شهری بوده و در دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یک پدیده مطرح شد؛ زیرا وی با کمترین هزینه کرد ممکن توانست رأی اعتماد بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم شهرستان رشت را به خود جلب کرده و در رده دهم انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه رشت بایستد.

 

۸-         مجید دلاور

پزشک عمومی و دبیر انجمن اسلامی پزشکان ایران شاخه گیلان بخشی از رزومه مجید دلاور است. دلاور از نیروهای اصولگرا محسوب شده و سابقه سرپرستی مرکز بهداشت شهرستان لاهیجان را نیز در کارنامه دارد.

وی مسئول کمیته رسانه‌ها و فضای مجازی ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار