ثبت نام مسکن ملی همزمان با چهار استان دیگر، امروز (۱۶ آذر) در کرمانشاه آغاز شد و همانطور که مسئولان راه و شهرسازی استان پیش از این اعلام کرده بودند ظرفیت ثبت نام این واحد‌ها برای شهر کرمانشاه ۱۵۰۰ واحد و برای مابقی شهر‌های استان ۱۷۰۰ واحد است.
کد خبر: ۸۰۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ 07 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،شهر کرمانشاه،در این طرح در سطح استان، در کنارشهر کرمانشاه،شهرهای اسلام آبادغرب، پاوه، تازه آباد، جوانرود، روانسر، سنقر، صحنه، قصرشیرین، کنگاور و گیلانغرب نیز از این واحدها سهم دارند.

اما اتفاق جالب مربوط به مدت زمان کوتاه تکمیل ظرفیت ثبت‌نام این واحدهاست که با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم از این طرح، ظرفیت ثبت نام این واحدها در تمام شهرهای استان تنها ظرف مدت نیم ساعت به پایان رسید!

در حال حاضر افراد با ورود به سامانه اعلام شده جهت ثبت نام، با این اخطار مواجه می‌شوند که ظرفیت ثبت نام در شهرهای مذکور به پایان رسیده است.

عبدالرضا غفوری معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در این زمینه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شروع ثبت نام "مسکن ملی" از ساعت 10 صبح امروز (شنبه)،گفت: با توجه به استقبال مردم استان برای ثبت نام در این طرح، ظرفیت ثبت نام مسکن ملی در شهرهای کرمانشاه ظرف مدت نیم ساعت تکمیل شد.

وی خاطرنشان کرد: این مرحله اول ثبت نام است و اطلاعات ثبت نام کنندگان در سایت، پالایش شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

غفوری خاطرنشان کرد: در جریان پالایش اطلاعات ثبت نام کنندگان، با توجه به بررسی های صورت گرفته در خصوص اموال و سابقه مالکیت افراد، امکان حذف برخی از ثبت نام کنندگان وجود دارد، بنابراین مجددا سایت برای ثبت نام افراد جدید بازگشایی می‌شود که هنوز زمان آن اعلام نشده است.

...این میزان استقبال در حالی است که مسکن ملی تنها به افرادی داده می‌شود که زمین، ساختمان و یا تسهیلات یارانه ای خرید و ساخت مسکن دریافت نکرده باشند و نیز از تاریخ اول فروردین 1384 فاقد هرگونه سابقه مالکیت شخصی ملک یا زمین باشند.

همچنین این واحدها به افراد متاهل داده می‌شود و این افراد باید در شهری که متقاضی دریافت مسکن ملی در آن شده‌اند، پنج سال سابقه سکونت داشته باشند.

در کنار مردان سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار و نیز دختران مجرد بالای 35 سال نیز می‌توانند برای دریافت این واحدها ثبت نام کنند.

به گفته معاون اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه، چارچوب تخصیص این واحدها و ساخت آنها مشابه "مسکن مهر" است و تنها در بحث تسهیلات این واحدها تفاوت‌هایی وجود دارد، از جمله اینکه رقم تسهیلات بیشتر بوده و بین 75 تا 100 میلیون تومان به ازای هر واحد با نرخ سود 18 درصد است و بازپرداخت آن نیز 12 ساله در نظر گرفته شده است و افراد متقاضی برای دریافت این واحدها باید سهم آورده داشته باشند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار