در چند هفته اخیر قیمت گوجه‌فرنگی به شدت افزایش یافته و به حدود ۲۰ هزار تومان نیز رسید
کد خبر: ۸۰۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 08 December 2019

قیمت‌ها در بازار گوجه‌فرنگی همچنان در اوج به‌سر می‌برد. در این شرایط برخی مقامات مسوول بارندگی‌ها را متهم اصلی گرانی معرفی می‌کنند.

به گزارش تابناک ایلام، به نقل از ایسنا، در چند هفته اخیر قیمت گوجه‌فرنگی به شدت افزایش یافته و به حدود ۲۰ هزار تومان نیز رسید. در همین رابطه اسدالله کارگر - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی - دو هفته پیش (دوم آذر ماه) در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که به دلیل بارندگی‌های اخیر و از بین رفتن برخی از محصولات، قیمت گوجه افزایش یافته است.

وی در همان زمان اعلام کرد که "قیمت گوجه‌فرنگی بوته‌ای و گلخانه‌ای درجه یک در تهران به ترتیب حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ و ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در سطح خرده‌فروشی است" و وعده داد که در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده با رسیدن محصول جنوب، قیمت این محصول کاهش می‌یابد.

همچنین در همان زمان علی محققی - مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی - نیز اعلام کرد که "علت افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در بازار، کاهش برداشت محصول به دلیل بارندگی‌های روزهای اخیر بوده و قیمت‌ها از هفته دوم آذرماه به حالت سابق باز می‌گردد".

در این شرایط جدیدترین بررسی میدانی در روز گذشته (۱۶ آذر ماه) نشان می‌دهد که قیمت گوجه‌فرنگی همچنان در اوج به سر می‌برد. طبق مشاهدات میدانی در حال حاضر قیمت گوجه‌فرنگی درجه یک گلخانه‌ای در مغازه‌های مختلف بین ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان است. همچنین گوجه‌فرنگی بوته‌ای به طور میانگین ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

این وضعیت نشان می‌دهد که کاهش قیمت وعده داده شده در حوزه این محصول هنوز اتفاق نیفتاده است.

در این شرایط اسدالله کارگر - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی - درباره وضعیت فعلی قیمت‌ها در بازار گوجه‌فرنگی و علت ارزان نشدن این محصول گفت: در حال حاضر قیمت گوجه‌فرنگی بوته‌ای درجه یک در میدان میوه حدود ۹۰۰۰ تومان است که این محصول باید حداکثر با سود ۳۵ درصدی خرده‌فروشی به قیمت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف‌کننده برسد.

وی ادامه داد: به دلیل وضعیت آب و هوا و بارندگی‌های اخیر کاشت گوجه‌فرنگی جنوب یک ماه به تاخیر افتاد و خلاء ایجاد شده در بازار نیز به دلیل عقب افتادن کاشت و در نتیجه تعویق برداشت این محصول است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به اینکه شما پیش از این عنوان کرده بودید که از نیمه آذر ماه قیمت گوجه‌فرنگی کاهش می‌یابد اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر باعث عقب افتادن کاشت گوجه‌فرنگی در جنوب شد و به همین دلیل پیش‌بینی ما هم محقق نشد و حدود یک ماه به تعویق افتاد. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که از اوایل دی ماه گوجه‌فرنگی جنوب رسیده و قیمت‌ها در بازار کاهش یابد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار