حوادث ترافیکی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: آمار بالای حوادث ترافیکی و شمار جان‌باختگان تصادف‌های جاده‌ای و درون‌شهری در این استان قابل قبول نیست و باید برای کاهش آن برنامه اثربخش داشت
کد خبر: ۸۰۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 08 December 2019

آمار حوادث ترافیکی استان مرکزی قابل قبول نیست

 بهروز اکرمی روز یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری سومین دوره مجامع سلامت استان مرکزی، افزود: مسایل و مشکلات ترافیکی استان باید به صورت کارشناسی در کارگروه سلامت استان بررسی شود و تصمیمات کاربردی در این راستا در مرحله عمل قرار گیرد.

وی ادامه داد: نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی عضو کارگروه سلامت باید با ایده‌های مختلف در راستای کاهش آمار حوادث ترافیکی در این نشست حاضر شده و برای کاهش آمار موجود نظریه‌ها و راهکار‌های اصولی ارایه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: کارگروه سلامت استان با هدف کنترل حوادث ترافیکی و کاهش مرگ‌ومیر جاده‌ای باید راهبری شود و دستگاه‌های مختلف به‌جای محکوم کردن یکدیگر در راستای حل این مشکل مشارکت و همفکری کنند.

اکرمی اضافه کرد: با توجه به اینکه عامل انسانی اصلی‌ترین دلیل  بروز تصادف‌ها است، اصلاح و توسعه فرهنگ رانندگی می‌تواند نقش بسزایی در کاهش این حوادث و تلفات ناشی از آن داشته باشد که باید در استان جدی گرفته شود.

وی بیان کرد: نیاز است که برای کاهش حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن در کنار فرهنگ‌سازی، به توسعه زیرساخت‌ها، تشدید نظارت‌ها با بهره‌گیری از فناوری جدید و ایمن‌سازی و افزایش امنیت خودرو‌ها  توجه شود.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: براساس آمار پزشکی قانونی کشور این استان در حوزه حوادث ترافیکی و مرگ‌ومیر ناشی از حوادث ترافیکی برون و درون شهری رتبه دوم کشور را دارد.

سید «احمد سجادی» افزود: آمار فوتی‌های حوادث ترافیکی استان مرکزی در سال ۹۶ حدود ۵۲۰ نفر است که در سال ۱۳۹۷ این آمار به ۵۶۴ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: برای کنترل حوادث ترافیکی استان در نشست هیات اندیشه‌ورز استان مصوب شد که این مهم در کارگروه سلامت استان و شهرستان‌ها مطرح تا از این رهگذر گامی در راستای تقویت فرهنگ ترافیک جامعه برداشته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار