معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قیمت هر سیلندر گاز ال‌پی‌جی ( گاز مایع) در خوزستان به دلیل افزایش تقاضا و کمبود آن به صورت غیرقانونی افزایش حدود سه برابری یافته است.
کد خبر: ۸۰۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 09 December 2019

بهرام جباری بیان کرد: در سه هفته اخیر به دلیل کمبود گاز ال‌پی‌جی" در خوزستان و افزایش مصرف این گاز قیمت هر سلیندر گاز به صورت غیرقانونی افزایش یافته و مشکلاتی را برای مردم به ویژه در مناطق شمال استان ایجاد کرده است.

وی گفت: قیمت هر سیلندر گاز پیش از گرانی ۷۵ هزارریال بود که در این مدت قیمت هر سیلندر گاز تا ۲۰۰ هزار ریال افزایش یافته است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: عمده مصرف این گاز توسط صاحبان خودروهایی است که از این گاز به عنوان سوخت استفاده می کنند و این موضوع باعث شده تا این گاز به دست مصرف کنندگان خانگی نرسد.

جباری با بیان اینکه استفاده از این گاز برای سوخت خودرو غیرقانونی است افزود: بازار ۲ گانه سوز کردن خودروها برای استفاده از گاز ال پی جی نیز رونق یافته و برخی با قیمت زیاد و غیرقانونی اقدام به ۲ گانه سوز کردن خودروها میکنند.

بر اساس گزارش ایرنا مناطق شمالی خوزستان در فصل سرما با کمبود این گاز برای مصارف خانگی روبه رو هستند و بسیاری از مراکز توزیع گاز ال پی جی در این استان تعطیل شدند.

بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار خوزستان شرکت ها و خودروها پخش گاز ال پی جی برای دریافت سهمیه گاز باید در سامانه ساتکا" (سامانه تنظیم بازار) ثبت نام کنند تا نحوه توزیع این گاز در خوزستان شفاف سازی شود.

 بازرسی از ۶۵۰ واحد تاکسی تلفنی در خوزستان

وی همچنین بیان کرد: با اصلاح قیمت بنزین از ۲۴ آبان امسال برخی اصناف از جمله دفاتر تاکسی تلفنی به صورت غیرقانونی اقدام به افزایش قیمت قانونی کردند که برای جلوگیری از این تخلف گشت های بازرسی از دفاتر تاکسی تلفنی در خوزستان در حال انجام است و تاکنون از ۶۵۰ واحد تاکسی تلفنی بازرسی، و ۴۰ پرونده تخلف نیز تشکیل شده است.

وی گفت: ۴۵ درصد دفاتر تاکسی تلفنی در خوزستان قیمت کرایه را افزایش دادند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت خوزستان با اشاره به اینکه کرایه بین شهری نیز افزایش داشته افزود: تعداد خودروهای مسافربر بین شهری در خوزستان کاهش یافته است.

تشکیل ۷۲۵ پرونده تخلف اصناف در آبان امسال

جباری ادامه داد: در پی اصلاح قیمت بنزین برای جلوگیری از افزایش قیمت کالا، بازرسی از اصناف در خوزستان شدت گرفت و در آبان امسال از ۱۶ هزار و ۶۸۰ واحد صنفی بازرسی انجام شد و  ۷۲۵ پرونده تخلف اصناف به ارزش ۷۵ میلیارد ریال تشکیل شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار