رییس ستاد انتخابات استان یزد خبر داد:
رییس ستاد انتخابات استان یزد از ثبت‌نام قطعی ۲۳۶ نفر در چهار حوزه انتخابیه این استان برای تصدی کرسی‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۸۰۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 09 December 2019

«احمد ترحمی» در نشست ستاد انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی با اشاره به ثبت‌نام ۲۴۶ نفر در انتخابات مجلس اظهار کرد: ۲۳۶ شهروند فرایند ثبت نام را به طور کامل انجام شده که ۱۰ فرد دیگر نیز به محض تکمیل مدارک خود به آمار اضافه خواهند شد.

وی در رابطه با تعداد ثبت نام شدگان در چهار حوزه انتخاباتی استان، تصریح کرد: از حوزه اردکان ۱۵ نفر شامل دو زن و ۱۳ مرد، از حوزه تفت و میبد ۴۷ نفر شامل دو زن و ۴۵ مرد، از حوزه مهریز، بافق، ابرکوه، بهاباد و خاتم هم ۵۰ نفر ثبت نام نهایی خود را انجام  داده که شامل ۲ زن و ۴۸ مرد هستند.

وی افزود: از حوزه یزد و اشکذر نیز ۱۲۴ نفر ثبت نام کرده‎‌اند که شامل ۱۶ زن و ۱۰۸ مرد هستند و با تکمیل مدارک ۱۰ فرد دیگر این امار به ۱۳۴ نفر افزایش خواهد یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بیشترین مشارکت ثبت نام‌کنندگان را از جانب مردان با ۲۱۴ نفر ثبت نام شده عنوان و تعداد زنان ثبت نام شده در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز شامل ۲۲ زن دانست و در مقایسه با انتخابات دوره دهم، گفت: در دوره دهم مجلس شورای اسلامی ۱۷۲ نفر داوطلب شامل ۱۵۸ مرد و ۱۴ زن ثبت‌نام کرده بودند.

وی در مورد ترکیب تحصیلات داوطلبان حضور در این دوره از انتخابات، خاطرنشان کرد: ۱۷۹ داوطلب دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۱۳۶ نفر دارای مدرک دکتری، ۱۲ نفر دارای مدرک تحصیلی حوزوی و ۹ نفر نیز دارای مدرک کارشناسی هستند.

ترحمی در رابطه با ترکیب سنی این داوطلبان نیز گفت: ۴۳ نفر در گروه سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۴۷ نفر در گروه سنی ۳۶ تا ۴۰ سال، ۴۵ نفر در گروه سنی ۴۱ تا ۴۵ سال، ۴۱ نفر در گروه سنی ۴۶ تا ۵۰ سال و ۳۰ نفر نیز در گروه سنی ۵۱ تا ۵۵ سال قرار دارند.

وی ادامه داد: ۱۷ نفر از داوطلبان در گروه سنی ۵۶ تا ۶۰ سال، ۱۱ نفر در گروه سنی ۶۱ تا ۶۵ سال و دو نفر نیز از دو گروه سنی ۶۶ تا ۷۰ سال و ۷۱ تا ۷۵ سال قرار دارند.

این مسئول از ثبت‌نام یک داوطلب با شغل «بیکار» نیز خبر داد و تصریح کرد: ۹ داوطلب با شغل پزشکی، ۱۰ داوطلب فرهنگی، ۸۴ داوطلب کارمند، ۳۱ داوطلب بازنشسته، ۲۶ داوطلب استاد دانشگاه، ۴ داوطلب نماینده مجلس، ۹ داوطلب روحانی، ۳۹ داوطلب دارای شغل آزاد، هفت داوطلب وکیل یا قاضی و ۱۶ داوطلب جزو سایر موارد هستند.

وی با بیان این که از امروز با اتمام فرایند ثبت‌نام، فرایند بعدی با عنوان بررسی صلاحیت داوطلبان آغاز شده است، تصریح کرد: داوطلبان از ۱۰ تا ۱۶ آذر ماه مهلت ثبت نام داشتند و پس از آن به مدت از ۱۶ تا ۲۱ آذرماه فرایند بررسی سوابق داوطلبان براساس ماده ۴۸ قانون انتخابات انجام می‌شود.

معاون سیاسی استاندار با بیان این که اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده نهایی در ۲۳ بهمن ماه اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: مهلت تبلیغات داوطلبان هفت روز در ظر گرفته شده و نامزدها می‌توانند از ۲۴ تا ۳۰ بهمن‌ماه تبلیغات کنند و از نظر قانونی تبلیغات در خارج از موعد مقرر ممنوع است و ایراد قانونی دارد.

ترحمی در پایان فرایند بعدی را برگزاری انتخابات در یکم اسفندماه عنوان و با اشاره به فعالیت ۷۲۱ شعبه اخذ رای شامل ۵۵۹ شعبه ثابت و ۱۶۲ شعبه سیار در انتخابات گذشته، پیش‌بینی کرد که در این دوره از انتخابات ۷۷۵ شعبه اخذ رای دایر شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار