مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس
به گزارش تابناک ، حمزه سپهری درنشست خبری که دراداره کل اوقاف وامورخیریه خراسان جنوبی برگزارشد،اظهارکرد: ازیکسال ونیم قبل برنامه ریزی شدکه بتوانیم کنگره ا ی درشان ومقام ومنزلت امامزادگان درسطح استان وبامحوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزارکنیم.
کد خبر: ۸۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵ 22 August 2015

وی بیان کرد: با پیگیری هایی که صورت گرفته است در سال گذشته پوستر کنگره ملی رو نمایی شد و فراخوان کنگره ملی در سایت سازمان اوقاف و امور خیریه و موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی و دبیرخانه شورای عالی فرهنگی منتشر شد.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۶۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است، گفت: مهلت ارسال مقالات تا ۱۵ شهریور تمدید شده که پیش بینی می شود به ۲۰۰ مقاله برسد.

وی با اشاره به اینکه این مقالات به صورت کتاب چاپ خواهد شد و یک هفته قبل از برگزاری کنگره ملی در سایت بارگذاری می شود، عنوان کرد: این کنگره ملی ۱۳ و ۱۴ مهر ماه در شهرستان طبس با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود.

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس عنوان کرد: برگزاری این کنگره در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیش از سه دهه از حکم تولیت آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس به مدیریت توانمند آستان قدس رضوی می گذرد، بیان داشت: در شهرستان طبس به عنوان میقات الرضا در خدمت بیش از ۶ میلیون زائر در سال هستیم.

سپهریان از برگزاری سالانه بیش از ۲ هزار برنامه فرهنگی در آستانه مبارکه حسین بن موسی الکاظم(ع) خبر داد و افزود: هزار نفر خادم و راهنمای زائر به صورت افتخاری در آستانه مشغول به خدمت هستند.

وی با بیان اینکه مهمانسرای حضرت حسین بن موسی الکاظم در چند سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: این پروژه هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همچنین وی به امکانات فرهنگی آستانه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) اشاره کرد و بیان داشت: کتابخانه و فرهنگسرا، مهد الرضا که حدود ۷۰۰ نوآموز در شهرستان های طبس، بشرویه، کاشمر و قاین از جمله این امکانات است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار