علی‌رضا آشناگر:
به گزارش تابناک سمنان: علی‌رضا آشناگر استاندار سمنان بابیان اینکه تأمین آب برای استان یک امر ضروری است، گفت: تنها در بخش فرآوری معدنی نیازمند ۵۵ میلیون مترمکعب آب هستیم.
کد خبر: ۸۰۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 15 December 2019

تصویر مرتبط

استاندار سمنان امروز صبح در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان به میزبانی استانداری بابیان اینکه برای فرآوری مواد معدنی در استان ۵۵ میلیون مترمکعب آب در سال نیاز است، تأکید کرد: باید اقدام عاجلی برای تأمین این میزان نیاز آبی در سطح استان صورت گیرد.

وی بابیان اینکه می‌بایست میزان‌ مصارف آب در استان با منابع موجود آبی تنظیم و نسبت به حفظ منابع آبی حساسیت ویژه داشته باشیم، ابراز کرد: در سند توسعه شهرستان شاهرود و میامی، برای فرآوری معادن نیاز به آب وجود دارد که آب منطقه‌ای باید در راستای تأمین آب این مهم اقدام کنند همچنین در شرق استان باید نیاز آبی فرآوری بخش کشاورزی نیز دیده شود.

استاندار سمنان در ادامه صحبت‌های خود، تأکید کرد: سمنان دارای ذخایر معدنی وسیعی است از سوی دیگر می‌توان برای توسعه صنایع‌دستی حتی از باطله‌های معادن استفاده کرد که این امر البته نیاز دارد تا میراث فرهنگی و سازمان صمت تعامل خوبی باهم داشته باشند.

آشناگر به مشکلات بخش فرآوری و معادن استان سمنان نیز اشاره کرد و گفت: دریافت حقوق دولتی و عدم برگشت آن به استان یکی از مشکلات ما در این حوزه است که باید برطرف شود،حقوق دولتی باید صرف فراهم کردن زیرساخت‌ها در شهرستان‌هایی شود که این معادن در آنجا مستقر است و ارتباط بین صنعت، دانشگاه و پارک علم و فناوری کمرنگ است که باید سازمان صنعت معدن استان دراین‌باره ورود و این مهم تقویت شود.

علیرضا آشناگر همچنین در خاتمه افزود: برای معادن ما در شاهرود، دامغان و میامی زیرساخت‌های آب، برق و بعضاً گاز وجود ندارد که باعث شده فرآوری یا صورت نگرفته و یا بسیار اندک باشد لازم است برای استخراج معادن از ظرفیت شرکت‌های بزرگ استفاده کنیم و قطعاً استفاده از دانش‌های به‌روز دنیا و فرآوری و نگهداری مواد معدنی، دارای سودآوری بهتر و صرفه اقتصادی بیشتر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار