مدیرکل بهزیستی استان سمنان:
مدیر کل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه ۶۹ مددجوی بهزیستی در رانش زمین حسین‌آباد کالپوش خسارت دیدند، گفت: طی ۹ ماه اخیر ۱۰خانه ویژه این مددجویان ساخته شد.
کد خبر: ۸۰۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ 16 December 2019

۱۰خانه ویژه مددجویان بهزیستی در حسین آباد کالپوش ساخته شد

 علیرضا ایزد پور بابیان اینکه رانش زمین زمستان گذشته و بهار سال جاری در منطقه روستای حسین‌آباد کالپوش میامی باعث ایجاد خسارت به بسیاری از واحدها و زیرساخت‌ها از جمله منازل ۲۲ خانوار تحت پوشش بهزیستی شد، ابراز داشت: با توجه به اینکه ۶۹ مددجوی بهزیستی در رانش زمین حسین‌آباد کالپوش خسارت دیدند لذا از همان روزهای نخست اقدامات اولیه برای حمایت از این افراد از جمله توزیع بسته‌های غذایی صورت گرفت.

وی بابیان اینکه طی ۹ ماهه گذشته بارها به صورت مستمر از وضعیت این خانواده‌ها سرکشی به عمل‌آمده و بهزیستی پیگیر این افراد بوده است، افزود: طی این بازه زمانی برای ۱۰ خانوار منازل آن‌ها به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب‌شده بود مجددا خانه ساخته شد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه هفت واحد به صورت کامل تخلیه و مددجویان در مکان‌های امن اسکان داده شدند، ابراز داشت: کار کارشناسی این منازل آسیب‌دیده با همکاری بنیاد مسکن صورت گرفت و بین آن‌ها بسته‌های غذایی و بهداشتی به صورت مستمر توزیع‌شده است.

ایزدپور بابیان اینکه خانوارهای آسیب‌دیده برای دریافت تسهیلات به منظور تعمیر منزل معرفی شدند، تصریح کرد: میانگین پنج‌تا دوازده میلیون ریال از طرف سازمان بهزیستی کشور به‌حساب خانواده‌های آسیب‌دیده واریز شد و ریاست سازمان نیز پیگیر وضعیت این مددجویان در کنار دیگر افراد آسیب‌دیده از سیل اخیر بود لذا پیگیری رسیدگی به امور مددجویان با شدت بیشتری دنبال شد.

وی بابیان اینکه تیم مداخله در بحران (محب) به مدت سه روز در محل حضور داشت و تلاش شد تا با ارائه مشاوره فردی و گروهی بخشی از آلام این جامعه تحت حمایت کاسته شود، افزود: و حضور تیم مدیریت استان به همراه مدیران استانداری و بازدید میدانی از محل و ارائه دستورات لازم برای تسریع درروند رسیدگی به آسیب دیدگان از جمله اقداماتی بود که طی این مدت انجام‌شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار