پیکر رضا گنجاپور از پیشکسوتان ورزشی‌نویس استان خوزستان و ایران روز سه‌شنبه در ورزشگاه تختی اهواز تشییع شد.
کد خبر: ۸۰۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲ 17 December 2019

پیکر زنده یاد رضا گنجاپور، گزارشگر و مفسر باسابقه ورزشی خوزستان به یاد روزگارانی که در ورزشگاه تختی اهواز گزارش تهیه می کرد، برای آخرین بار دور چمن ورزشگاه تشییع و به سمت خانه ابدی اش، قطعه هنرمندان گلزار شهدا بدرقه شد، اما قلم این استاد مسلم ورزشی نویسی در تاریخ ورزش ایران ماندگار شد.

مرحوم استاد رضا گنجاپور از پیشکسوتان رسانه ای و ورزشی نویس استان خوزستان، صبح روز یکشنبه ۲۴ آذرماه بر اثر ایست قلبی درگذشت.

ابراهیم نصیری( معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان)، عبدالکاظم طالقانی(رییس هیات فوتبال خوزستان)، حسن اهوازی، محمد بدخش، رضا رشیدی نسب، کریم عزیزنژاد، مهدی ابوس، عبد مزرعاوی، جهاد زرگانی و جمعی از ورزش‌نویسان عرصه مطبوعات در مراسم بدرقه استاد رضا گنجاپور حضور داشتند.

این پیشکسوت ورزشی نویس در روزنامه ها و رسانه های مختلف استانی و کشوری فعالیت داشت و افراد بسیاری را در این عرصه تربیت کرد.

پیکر مرحوم گنجاپور با حضور گسترده اصحاب رسانه و ورزشی نویسان خوزستان، باشگاه های ورزشی و علاقمندان به این عرصه در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده شد.

رضا گنجاپور متولد ۱۳۱۸ در استان خوزستان، پیشکسوت کهنه‌کار مطبوعات ورزشی با بیش از ۵۵ سال کار رسانه ای بود که در بسیاری از مطبوعات ورزشی کشور و استان فعالیت داشت.

ابراهیم نصیری در حاشیه این مراسم اظهار داشت: گنجاپور بدون رفتن به دانشگاه و بدون یادگیری علمی این فن، راه و روش جدیدی را در گزارش نویسی ورزشی استان ابداع و باز کرد که قطعا مسؤولان و تحصیل‌کنندگان آن زمان شناختی از این شیوه نداشتند.

وی با ابراز ناراحتی در غم از دست دادن این بزرگمرد و مفسر ورزشی، گفت: تفسیرهای ماندگار گنجاپور در فوتبال، بسکتبال، والیبال، دومیدانی، کشتی و سایر ورزش‌ها خلاقانه و نو بود، و در طی بیش از ۵۰ سال فعالیت شاگردان خوبی را پرورش داد.

در ادامه احسان حاجی نجف مسؤول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان افزود: گنجاپور هنر ارتباط با دل را بلد بود و این ویژگی در زندگی به وی بسیار کمک کرده است. او به کشور و وطنش عشق می‌ورزید و اهالی ورزش استان و حتی کشور با قلم او زندگی می کردند.

وی همچنین یادآور شد: خلاقیت، ابتکار و نوآوری همواره در زندگی گنجاپور جاری بود تا به نوعی الگویی برای کشور باشد و تا ابد جاودانه خواهد ماند. امیدواریم ما نیز بتوانیم راه و روش دوستی را در زندگی، چون او یاد بگیریم و ادامه دهیم.

رضا رشیدی نسب از شاگردان مرحوم گنجاپور در جملاتی کوتاه در وصف ویژگی‌های این استاد قلم ورزشی اظهار کرد: خیلی از مردم ممکن است اهل مطالعه باشند و دانش را فرا بگیرند و شیوا نیز صحبت کنند اما هیچ‌گاه گنجاپور نخواهند شد زیرا وی روزنامه‌نگاری بود که هیچ‌گاه خود را نفروخت و با عشق به وطن زحمت کشید و کارش را بدون هیچ ترسی ادامه داد.

وی عنوان کرد: استاد گنجاپور انسان به تمام معنا، صبور و بادانش بود و باید تأسف خورد از اینکه مرد بزرگی را از دست داده‌ایم. بهتر است جامعه ورزش قدر پیشکسوتان را بیشتر بداند.

همچنین جهاد زرگانی دیگر شاگرد مرحوم گفت: استاد گنجاپور همیشه در تواضع کامل سخن گفت و رفتار کرد و بارها با جملات و رفتارهای خود، فروتنی را به صورت عملی و زبانی به حضار نشان داد. شاید این خصوصیت بارزترین ویژگی گنجاپور بود.

بر اساس این گزارش مرحوم گنجاپور نخستین گزارش نویس ورزشی خوزستان بود که فعالیت خود را از سال ۱۳۴۲ آغاز کرد و با نشریاتی همچون کیهان و دنیای ورزش همکاری می‌کرد. گنجاپور در یک خانه کاملا ورزشی پرورش یافت و بیشترین فعالیت او در زمینه ورزش فوتبال بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار