رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان:
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه بی‌توجهی به خاک، امنیت غذایی را تحت شعاع قرار می‌دهد، گفت: تاکید کشاورزی حفاظتی تضمین حیات خاک به عنوان موجود زنده است.
کد خبر: ۸۰۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴ 18 December 2019

تاکید کشاورزی حفاظتی تضمین حیات خاک به عنوان موجود زنده است

به گزارش تابناک سمنان: احمد دزیانیان صبح چهارشنبه در همایشی با عنوان حفاظت از خاک و کشاورزی حفاظتی به میزبانی سالن آمفی تئاتر مرکز تحقیقات کشاورزی شاهرود بابیان اینکه نقش پژوهش در توسعه کشور غیر قابل انکار است، ابراز داشت: نباید فراموش کرد که رکن اصلی پیشرفت کشور از بستر پژوهش می‌گذرد لذا برای افزایش بهره‌وری و تأمین امنیت غذایی و پایداری منابع نیازمند به عنصر پژوهش هستیم.

وی بابیان اینکه یکی از وظایف اصلی حوزه مرکز تحقیقات کشاورزی، تأمین امنیت غذایی محسوب می‌شود، افزود: متأسفانه کمتر به مقوله حفاظت از خاک به عنوان بستر تامین کننده غذا توجه و صرفاً از آن بهره‌کشی شده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه بی‌توجهی به خاک می‌تواند امنیت غذایی را تهدید کند، ابراز داشت: امروزه با فرسایش و تخریب خاک مواجه هستیم که نشان می‌دهد با خاک به عنوان بستر کشت برخورد نامناسب صورت گرفته است.

دزیانیان بابیان اینکه بی‌توجهی به خاک می‌تواند تولید را تحت شعاع قرار دهد، تصریح کرد: باید به خاک به عنوان موجود زنده‌ای نگریست که نیازمند حفاظت است.

وی بابیان اینکه می‌بایست به دنبال راهکارهای عملیاتی حفاظت از خاک بود، افزود: برای حفظ حیات خاک می‌بایست به‌سوی کشاورزی حفاظتی گام برداشت و بر این نکته تاکید داشت که کمترین آسیب در کشاورزی و بهره‌برداری از خاک صورت گیرد تا بتوانیم این حیات را تضمین کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار