عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با بیان اینکه یکی از مشکلات شهر قم به‌ویژه در هسته مرکزی مشکل نبود و کمبود پارکینگ است گفت: باوجود جمعیت ساکن و نیز حضور زائران و گردشگران در قم این مشکل آسیب‌های فراوانی را ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۰۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۱ 23 December 2019

به گزارش تابناک قم، حسن طلائی، با اشاره به شروع فعالیت سال سوم شورای اسلامی شهر قم در دوره پنجم اظهار داشت: از دستاوردهای مهم شورای پنجم، ثبات مدیریت، شفافیت و علنی بودن جلسات، همدلی و انسجام شورا و شهرداری است که این یکپارچگی و انسجام شورای پنجم به معنای عدم وجود صدای موافق و مخالف نیست.

وی افزود: وظایف شورای شهر طبق ماده 80 قانون شوراها در دو بخش نظارتی و قانون‌گذاری تقسیم می‌شود که در 40 بند وظایف و اختیارات تعریف‌شده که بخش قابل‌توجهی از آن وظایف نظارتی است، متأسفانه هنوز لایحه مدیریت یکپارچه شهری عملیاتی نشده ‌و از همین رو بیشتر فعالیت‌های شورای شهر در درجه نخست مربوط به فعالیت‌های شهرداری است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به توسعه و پیشرفت شهر قم، گفت: علیرغم مشکلات اقتصادی بی‌شمار که در کشور وجود داشته و کاهش ساخت‌وسازها، اقدامات بسیار خوبی در شهر قم در حال انجام است و چرخ توسعه و پیشرفت در این شهر همواره درزمینه عمرانی، ترافیکی، حمل‌ونقل، فضای سبز و غیره در حال حرکت است.

وی ادامه داد: نگاه شورای شهر به مناطق محروم نگاهی ویژه و خاص است، اما با توجه به زیرساخت‌های ضعیف این مناطق با عنایت به وجود بافت فرسوده گسترده مناطق، توسعه و پیشرفت نیز به‌کندی پیش می‌رود و این مهم نیازمند تلاش و نگاه ویژه‌ای است تا زمینه لازم برای مرتفع شدن مشکلات مردم در این مناطق ادامه یابد.

طلائی با بیان اینکه کارنامه شورای پنجم و مدیریت شهری در این دو سال قطعاً خالی از اشکال نبوده است، ادامه داد: سرمایه‌گذاری شاه‌کلید توسعه هر شهر است که هنوز از این ظرفیت استفاده مناسبی در شهر قم نشده که در این خصوص بایستی تلاش بیشتری صورت گیرد. مشکل دیگر شهر قم به‌ویژه در هسته مرکزی شهر مشکل نبود و کمبود پارکینگ است که باوجود جمعیت ساکن و نیز حضور زائران و گردشگران در قم این مشکل آسیب‌های فراوانی را ایجاد کرده است.

وی افزود: احداث پارکینگ جزو مطالبات مردم عزیز است و سیاست شورای اسلامی شهر احداث پارکینگ عمومی در آغاز شروع به کار شورای پنجم بوده و در بودجه سال 1398 هم بالغ‌بر 40 میلیارد تومان برای ایجاد و احداث پارکینگ اختصاص‌یافته است، شهرداری در این چند سال مبالغ زیادی را بابت کسر و حذف پارکینگ از مردم دریافت نموده ولی متأسفانه هنوز پارکینگ عمومی چندانی احداث نکرده است که با تأکید شورای پنجم این موضوع در حال پیگیری است و شهرداری بایستی در این خصوص اقدام عاجل نماید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار