مسعود طهماسبی گفت با بیان اینکه اخیرا عده‌ای در تبلیغاتی منفعت‌طلبانه، اقدام به فروش زمین‌های منطقه آب‌زنگی می‌کنند، گفت: اراضی واقع شده در حریم شهرها، فاقد کاربری هستند و امکان صدور مجوز ساخت و ساز وجود ندارد، بنابراین مردم قبل از خرید پلاک برای احداث بنا، حتما از شهرداری استعلام بگیرند تا سرمایه خود را از دست ندهند.
کد خبر: ۸۰۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 23 December 2019

تابناک فارس به نقل از شیرازه:مسعود طهماسبی با بیان اینکه اخیرا عده‌ای در تبلیغاتی منفعت‌طلبانه، اقدام به فروش زمین‌های منطقه آب‌زنگی می‌کنند، اظهار داشت: اراضی واقع شده در حریم شهرها، فاقد کاربری هستند و امکان صدور مجوز ساخت و ساز وجود ندارد، بنابراین مردم قبل از خرید پلاک برای احداث بنا، حتما از شهرداری استعلام بگیرند تا سرمایه خود را از دست ندهند.

وی افزود: کاربرد واژه «روستا» برای این منطقه اشتباه بوده و بار قانونی دارد چرا که آب‌زنگی یک «سکونتگاه غیر رسمی» در حریم شهر شیراز است که در سال‌های گذشته، افرادی در آن تصرفاتی داشته‌اند.

طهماسبی با بیان اینکه شهرداری منطقه سه روزانه از آب‌زنگی بازدید دارد، عنوان کرد: آب‌زنگی در حریم شهر واقع شده است و شهرداری از ساخت و ساز در حریم شهر جلوگیری می‌کند و باید یادآوری کنم که در یک ماه گذشته در سه مرحله با دستور مقام قضایی و با حضور نیروی انتظامی، اقدام به رفع تصرف و تخریب سازه‌های غیرقانونی در این منطقه کرده‌ایم.

این مسئول در پاسخ به این سوال که آیا مردم سندی برای مالکیت زمین‌های خود در آب‌زنگی در اختیار دارند، خاطرنشان کرد: من سند مردم را ندیده‌ام و وجود آن را تائید یا رد نمی‌کنم؛ اما اخیرا ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اعلام کرده است که سند برخی نواحی آب‌زنگی متعلق به این نهاد است و از آن پس، شهرداری امکان تملک زمین‌ها را ندارد.

شهردار منطقه سه شهرداری شیراز اضافه کرد: در گذشته شهرداری توانست ۹ پلاک را تملک کرده و در ازای آن، ۹ قطعه زمین واگذار کند اما پس از ادعای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) این کار متوقف شد.

طهماسبی ادامه داد: بنابراین ما به مردم سکونتگاه آب‌زنگی توصیه کردیم که ابتدا با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تعیین تکلیف کرده و سپس اقدام به تثبیت مالکیت خود کنند، چرا که در این منطقه امکان صدور پروانه ساخت و ساز وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه وظایف و خدمت‌رسانی شهرداری تنها در محدوده شهر بوده و آب‌زنگی در حریم شهر قرار دارد، تصریح کرد: اگرچه شهرداری مسئولیتی در قبال آب‌زنگی ندارد اما اگر زمینی در محدوده طرح پارک کوهستانی واقع شده باشد، اقدام به تملک آن می‌کنیم.

به گزارش شیرازه، منطقه آب‌زنگی در یک کیلومتری شمال تنگه الله اکبر شیراز واقع شده و حدود ۱۵۰ خانوار در آن سکونت دارند. از حدود ۱۰ سال قبل، شهرداری شیراز طرح احداث بوستان کوهستانی در این منطقه را کلید زده که تاکنون این طرح، پیشرفت فیزیکی چشم‌گیری نداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار