علی‌اصغر جمعه‌ای:
به گزارش تابناک سمنان: علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق سمنان گفت: طی هماهنگی‌های صورت پذیرفته اتاق بازرگانی سمنان به‌عنوان نماینده اتاق بازرگانی ایران در کمیسیون آمایش کشور انتخاب‌شده است.
کد خبر: ۸۰۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 26 December 2019

تصویر مرتبط

رئیس اتاق سمنان صبح پنج‌شنبه در سیزدهمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان در محل کاروانسرای عباسی ده‌نمک، بابیان اینکه طی هماهنگی‌های صورت پذیرفته اتاق بازرگانی سمنان به‌عنوان نماینده اتاق بازرگانی ایران در کمیسیون آمایش کشور انتخاب‌شده است، تأکید کرد: این نشست‌ها در محل سازمان برنامه بودجه به‌زودی برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه صنعت گردشگری نیاز به توجه ویژه داشته و جا دارد سرمایه‌گذاری متناسب در این بخش صورت پذیرد، تأکید کرد: فاصله زمانی کویر و مناطق ییلاقی سمنان کمتر از ۳۰ دقیقه رانندگی است که این توانمندی گردشگری در کمتر استانی دیده می‌شود لذا اگر سیاست‌های متناسب با گردشگری در کشور به‌درستی اعمال شود دیگر نیازی به درآمدهای نفتی نداریم.

علی‌اصغر جمعه‌ای  بابیان اینکه کلیات اساسی و بنیادین آمایش از طریق بخش خصوصی اعلام و در ماده ۹ بازنگری و اصلاح‌شده است، تأکید کرد: محوریت آمایش باید در راستای سند آمایش ملی باشد اما در حال حاضر پیکره آمایش ملی و آمایش استان‌ها از انسجام خوبی برخوردار نیست که این مسئله باید مورد بازبینی قرار گیرد.

جمعه‌ای در بخش دیگر از صحبت‌های خود به بودجه ۹۹ نیز اشاره کرد و بابیان اینکه بودجه فعلی مشکلات و اختلالات زیادی دارد، گفت: مواردی چون فروش نفت ۵۰ دلاری، فروش اوراق، سهم بسیار زیاد مالیات در بودجه، فرار مالیاتی گسترده و استرداد مالیات از شناسنامه دارهای صنعت موارد پر ابهامی است که بخش خصوصی را نگران کرده است.

فرج‌الله معماری عضو هیئت نمایندگان اتاق سمنان نیز در این نشست گفت: فشارهای گوناگون به بخش خصوصی بسیار گسترده است، با فروش اندک نفت، امور مالیاتی مجبور است که کسری بودجه را از کانال مالیات تأمین کنند حال‌آنکه دولت باید در هزینه‌های جاری خود اصلاحاتی اعمال کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر سرفصل‌های بودجه سازمان‌های تابعه دولتی نسبت به سال قبل هیچ تغییر نکرده، شرایط نباید به گونه‌ای باشد که فشارها اقتصادی فقط بر دوش بخش خصوصی و مردم باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار