حشمت‌الله عسگری:
به گزارش تابناک سمنان: حشمت‌الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه این استان رتبه ششم استخراج مواد معدنی در کشور را دارد، گفت: ۴۲ نوع ماده معدنی در استان استخراج می‌شود.
کد خبر: ۸۰۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ 28 December 2019

نتیجه تصویری برای حشمت الله عسگری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان صبح شنبه در نشست شورای معادن استان سمنان به میزبانی سالن غدیر استانداری ضمن بیان اینکه خام‌فروشی مواد معدنی چالش اساسی در استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: استان سمنان رتبه ششم را در بخش استخراج مواد معدنی در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌وری از واحدهای معدنی با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در دستور کار دستگاه‌های اجرایی و معدنکاری استان قرار گیرد، افزود: خام‌فروشی مواد معدنی چالش اساسی در استان سمنان است که باید این رویه اصلاح شود و حتی اگر ماده معدنی بدون فراوری تعطیل شود بهتر از آن است که بهره‌برداران خام فروشی کنند.

حشمت‌الله عسگری بابیان اینکه ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن سمنان استخراج می‌شود، تأکید کرد: این استان در شاخص تعداد معادن رتبه پنجم کشوری را دارد که باید از این ظرفیت به بهترین نحو بهره‌برداری کرد.

عسگری بابیان اینکه دانش فرآوری برای برخی مواد معدنی در استان وجود دارد، گفت: این دست از مواد معدنی با رویکرد فرآوری آن باید استخراج شود و سایر موادی که دانشی برای آن وجود ندارد باید برای آیندگان باقی بماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر از مواد معدنی استان سمنات ۴۰ درصد گچ، ۶۰ درصد نمک، ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۴۰ درصد سولفات سدیم، ۱۵ درصد زغال سنگ و ۲۰ درصد کرومیت کشور تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار