کد خبر: ۸۰۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 28 December 2019

به گزارش تابناک سمنان: کشور ترکیه به خاطر صنعت خودروی خود شناخته نمی‌شود اما این موضوع تغییر خواهد کرد زیرا کمپانی TOGG یک کراس اوور میان سایز تمام الکتریکی و سدانی مفهومی را رونمایی کرده است. معرفی این کراس اوور پیش‌تولیدی طی مراسمی عمومی در این کشور انجام شده و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه نیز در مراسم حضور داشته است.

این خودرو در سال 2022 عرضه خواهد شد و قوای محرکه تمام الکتریکی آن پرفورمنس احساس‌برانگیز و هزینه‌های مالکیت کمی خواهد داشت. پیشرانه الکتریکی و باتری این خودرو تماماً توسط مهندسان TOGG توسعه یافته و گفته می شود کلیه حقوق مادی و معنوی آن به کشور ترکیه تعلق دارد.

 


مصرف‌کنندگان بین دو باتری لیتیوم-یونی یکی را انتخاب خواهند کرد. باتری کوچک‌تر شعاع حرکتی 300 کیلومتری ایجاد خواهد کرد درحالی‌که با استفاده از باتری بزرگ‌تر می‌توان به برد 480 کیلومتری دست یافت. همچنین با استفاده از قابلیت شارژ سریع می‌توان 80 درصد ظرفیت باتری را در 30 دقیقه شارژ کرد. با این وجود کمپانی TOGG ترکیه اشاره‌ای به ظرفیت باتری‌های یاد شده نداشته است. همچنین این باتری‌ها گارانتی 8 ساله خواهند داشت.


طراحی پیشرانه‌های الکتریکی مشابه دیگر خودروهای از این دست است. مدل‌های پایه دارای یک پیشرانه الکتریکی در اکسل عقب خواهند بود و قدرت 200 اسب بخاری خواهند داشت. مدل دو موتوره نیز با یک پیشرانه در جلو و دیگری در عقب عرضه شده و بنابراین این کراس اوور به سیستم چهار چرخ محرک مجهز خواهد بود و قدرت 400 اسبی خواهد داشت. فعلاً اشاره‌ای به گشتاور این پیشرانه‌ها نشده هرچند TOGG می‌گوید مدل دیفرانسیل عقب شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 7.6 ثانیه‌ای خواهد داشت درحالی‌که شتاب مدل قوی‌تر برابر با 4.8 ثانیه خواهد بود.


طراحی خودرو نیز احساس‌برانگیز بوده و با وجود فاصله بین محوری طویل کابینی جادار حاصل شده است. TOGG برای طراحی این خودرو از کمپانی پینین فارینا کمک گرفته و در خلق آن سلیقه مشتریان ترک را نیز در نظر گرفته است. هدف نیز تولید خودرویی با داشتن جذابیت برای ترکیه‌ای‌ها و دیگر خریداران جهانی بوده است. طراحان در این خودرو از فرهنگ آناتولی الهام گرفته‌اند و می‌توان طرحی خاص روی جلوپنجره و رینگ‌هایی متمایز را دید.

کابین خودرو به پشت آمپرهای پهن تمام دیجیتالی و سیستم اطلاعات سرگرمی مدرن مجهز است. یک صفحه‌نمایش هم برای سرنشین جلو در نظر گرفته شده که بی‌شباهت به نمونه بکار رفته در پورشه تایکان نیست. یک صفحه‌نمایش دیگر نیز در بالای کنسول مرکزی برای کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع وجود دارد که کاملاً جلب‌توجه می‌کند. در طراحی کنسول و داشبورد از حداقل دکمه‌های سنتی استفاده شده و تعویض دنده و ترمز پارک الکترونیکی با دکمه‌ها صورت می‌گیرد. در کل طراحی یکدست و جذابی را شاهد هستیم.

 


سیستم تعلیق این خودروی الکتریکی در جلو از نوع مک فرسون مستقل بوده و در بخش عقب نیز از تنظیمات چند اتصالی استفاده شده تا در کل سواری نرم و درعین‌حال اسپورتی ایجاد شود.


از جمله سیستم‌های کمک‌راننده محصول جدید TOGG ترکیه می‌توان به پایلوت ترافیک آهسته اشاره کرد که در حقیقت برابر با سیستم خودران سطح 2 است.


با وجود معماری انعطاف‌پذیر، محصول شرکت TOGG خواهد توانست از سیستم‌های خودران سطح 3 و بالاتر هم برخوردار شود. همچنین این خودرو توانایی دریافت به‌روزرسانی از راه دور را دارد. دیگر ویژگی این خودرو توانایی ارتباط خودرو به همه‌چیز V2X است که باعث می شود خودرو با دستگاه‌های هوشمند در خانه چت کند.


کراس اوور TOGG از تکنولوژی خلاقانه‌ای سود می‌برد که شامل دستیار هالوگرافیک می‌باشد. بنا به گفته سازنده، این سیستم از الگوریتم ردیابی چشم پیشرفته و تکنولوژی تصویرپردازی سه‌بعدی برای ارائه تجربه‌ای جذاب برای کاربر استفاده می‌کند.

با استفاده از این تکنولوژی، راننده نه تنها اطلاعات را بدون برداشتن چشم از جاده روی صفحه‌نمایش خواهد دید بلکه به دیگر اطلاعات درباره جاده و محیط هم دسترسی خواهد داشت. با وجود تکنولوژی واقعیت مجازی و تصویرپردازی سه‌بعدی، راننده خواهد توانست از ناوبری و دیگر سیستم‌های دستیار راننده به‌صورت راحت‌تری استفاده کند. TOGG به دنبال تبدیل شده به اولین خودروسازی است که این تجربه منحصربه‌فرد را ارائه می‌کند.

 

این شرکت ترکیه‌ای در سال 2022 کراس اوور الکتریکی خود را وارد بازار داخلی خواهد کرد و تا زمان عرضه نیز جزئیات دیگری از محصول خود را به اطلاع عموم خواهد رساند.

منبع: پدال

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار