کد خبر: ۸۰۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲ 29 December 2019

مسوول انجمن پارچه و لباس خانه هنرمندان ساری از ابداع شیوه‌ای جدید برای بازیافت لباس‌های دسته دوم خبر داد و گفت : با استفاده از نمادهای سنتی در تلاش هستیم تا این نوع لباس‌ها را دوباره به چرخه استفاده و مصرف وارد بکنیم.

مهدی فانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : کشورمان در زمینه برخورداری از نمادهای سنتی جز معدود کشورهای برخوردار در این زمینه به شمار می رود و مازندران نیز برخوردار از این ظرفیت هنری برای استفاده از آن قدم در احیای لباس های بازیافتی و دسته دوم گذاشته است.

وی ادامه داد : تیکه دوزی، منجوق دوزی و سنگ دوزی از جمله این هنرهای اصیل مختص ایران است که سالهاست زیر بار گَرد فراموشی قرار گرفته اند و این بار هم برای احیای هم این هنرها و هم استفاده مجدد از لباس ها با شکل و شمایل جدید از این هنرها استفاده کرده ایم.

مسوول انجمن پارچه و لباس ساری با اشاره به اینکه مازندران حدود ۲ هزار فارغ التحصیل رشته های مرتبط در حوزه طراحی پارچه و لباس دارد، گفت : برای استفاده هر چه بیشتر از این ظرفیت های موجود دانشگاهی و نیز هنرهای سنتی جامعه ما، مسابقه و دوره آموزشی با طراحی لباس در استان برگزار شد و از این طریق طراحان لباس و مد با ایده های خلاقانه و هنرمندانه خود مدل های جدید و نو لباس را خلق کردند.

وی افزود : وارد کردن لباس های بازیافتی به چرخه مد آنهم با استفاده از نمادهای سنتی و ایده خلاقانه خیاطان و طراحان لباس در کشورهای دنیا جا باز کرده است و طرفداران بسیاری دارد.

به گفته فانی به همت و تلاش خانه هنرمندان و حمایت نهادهایی همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت، امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تلاش داریم تا این هنر و ابتکار خلاقانه را در استان رواج بدهیم تا از این طریق بتوانیم ضمن احیای هنرهای قدیمی با بازیافت لباس های دسته دوم گامی برای حفاظت از محیط زیست و کاهش ضایعات برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار