کد خبر: ۸۰۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳ 29 December 2019
نخستین دریاچه مصنوعی استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر دوگنبدان در زمینی به مساحت ۶۵ هزار مترمربع بعد از گذشت هفت سال به دلیل نبود اعتبارات راکد مانده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، شهرستان گچساران به دلیل داشتن اقلیم معتدل و مناطق تاریخی و گردشگری می‌تواند در جذب گردشگران ایرانی و خارجی در طول تمامی فصول سال حرف برای گفتن داشته باشد.

یکی از طرح‌هایی که می‌تواند به جذب گردشگر و اقتصاد این شهرستان کمک کند ایجاد دریاچه مصنوعی است چراکه دریاچه‌های مصنوعی ظرفیت آن را دارند که به قلب تپنده گردشگری هر شهرستان تبدیل شوند.

با توجه به مزیت‌هایی که یک دریاچه در داخل شهرستان دارد، می‌تواند در صورت تدوین برنامه منظم برای توسعه مناطق اطراف نه تنها در سطح استان و بلکه استان‌های همجوار آوازه زیبایی و ویژگی ممتاز خود را طنین انداز کند.

متاسفانه شهرستان گچساران با وجود چنین ظرفیتی تاکنون از این فرصت بی‌نظیر برای توسعه شهر دوگنبدان به درستی استفاده نشده است.

کارشناسان شهری معتقد هستند امروزه برای توسعه گردشگری یک منطقه فراهم کردن اقدامات و امکانات ابتدایی، چون فضای سبز، نور و شهربازی کافی نیست بلکه باید با ابتکارات و ایده‌های نو نظر گردشگران را جلب کرد این در حالی است که در حال حاضر گردشگری شهرستان گچساران لنگ امکانات اولیه است و شایسته است که امکانات تفریحی و گردشگری منحصر بفرد و متمایزی در این شهر تدارک دیده شود تا مزیت این منطقه را نسبت به مناطق گردشگری دیگر شهر‌ها پررنگ‌تر کند.

متاسفانه طرح احداث دریاچه مصنوعی دوگنبدان از سال ۹۱ آغاز شده است و تاکنون پروژه به بهره‌برداری نرسیده است.

هر چند برای این طرح تاکنون اعتبارات از ردیف‌های مختلف تخصیص داده شد، اما متاسفانه هر بار به دلایل مختلفی این طرح راکد مانده است.

نخستین دریاچه مصنوعی استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر دوگنبدان در زمینی به مساحت ۶۵ هزار مترمربع مدتی است به دلیل نبود اعتبارات راکد مانده است.

این دریاچه مصنوعی با مساحت ۲۰ هزار مترمربع و مساحت پارک و اطراف آن به متراژ ۴۵ هزار متر مربع در دست اجرا بود.

مسعود ظفری در این خصوص با بیان اینکه این پروژه از سال ۱۳۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شده است، بیان کرد: پارک و دریاچه مصنوعی تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن این پروژه نیاز به تزریق اعتبار دارد.

او با بیان اینکه تاکنون برای احداث پارک و دریاچه مصنوعی دوگنبدان ۲۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن این پروژه نیاز به ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

شهردار دوگنبدان در ادامه به اعتباراتی که برای این پروژه تخصیص داده شده اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح از دو محل اعتبارات شهرداری و ورزش و جوانان به این پروژه تخصیص داده شده است.

ظفری با اشاره به اینکه ساخت فضای سبز و محوطه سازی و ایجاد کانال سیل بند در کنار این پروژه بزرگ متوقف شده است، عنوان کرد: محوطه‌سازی و فضای سبز دریاچه مصنوعی شهر دوگنبدان در زمینی به مساحت چهار و نیم هکتار اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه امسال ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، نفت و استفاده متوازن به طرح‌های عمران شهری دوگنبدان اختصاص داده شد، خاطرنشان کرد: از این میزان اعتبارات ۱۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح دریاچه مصنوعی در نظر گرفته شده است.

شهردار دوگنبدان افزود: این پروژه مدتی به دلیل نبود اعتبار راکد مانده بود و با تخصیص این میزان اعتبار در سال‌جاری هم‌اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار است.

این در حالی است که بسیاری از پروژه‌های بزرگ شهرستان گچساران از جمله راه‌ها، کارخانه لاستیک سازی خان احمد که در حدفاصل دو شهرستان گچساران و باشت واقع شده همگی راکد مانده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار