استاندار کرمان در ستاد اقتصاد مقاومتی:
وزیر نیرو که روز دوشنبه میهمان کرمانی‌ها بود، وعده داد که افزایش اختیارات استان‌ها را پیگیری می‌کند. استاندار کرمان اما مهم‌ترین تفویض اختیار به استان‌ها را در حوزه‌ی منابع مالی دانست و در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کرمان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد خطاب به اردکانیان گفت: «یکی از شاخص‌های تفویض اختیار، اختیارات استان در اعتبارات است، از اعتبارات عمرانی فقط ۱۷ درصد در اختیار استان‌ها است و این میزان هم آن‌قدر آیین‌نامه و بخش‌نامه دارد که عملا اختیارش صفر است؛ شما اگر می‌خواهید تفویض اختیار را شروع کنید از این موضوع شروع کنید». در این جلسه همچنین، استاندار گزارشی از آب و برق استان داد و یادآور شد که ۱۳ شهر استان از لحاظ تامین آب وضع بدی دارند.
کد خبر: ۸۱۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۷ 03 January 2020

به گزارش تابناک کرمان خبرنگار فردای کرمان نوشت؛ محمدجواد فدایی در این نشست، در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: «برای توسعه در جنوب با مشکل برق مواجه هستیم که مربوط به پست‌ها و خطوط انتقال است».

وی همچنین با اشاره به بحران آب در کرمان خاطرنشان کرد: «جمعیت استان چهار درصد کشور است اما جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد آب آشامیدنی استان ۱/۱۵ درصد است».

استاندار کرمان ادامه داد: «۱/۱۲ درصد جمعیت استان تحت تاثیر تنش آبی هستند در حالی که از سهمیه‌ی اعتبارات ملی به استان هفت درصد اختصاص داده شده است».

وی یادآور شد: «متوسط جمعیت روستاهای استان که از آب آشامیدنی بهره‌مند هستند ۱۰ درصد زیر متوسط کشور است».

فدایی افزود: «۱۳ شهر استان به لحاظ تامین آب در وضعیت بحرانی هستند و تنها مرکز استانی هستیم که مشکل آب دارد، روزانه سه هزار لیتر بر ثانیه در پیک مصرف آب نیاز داریم که الان دو هزار لیتر آن تامین می‌شود».

وی گفت: «در مجموع وضعیت مطلوبی نداریم و علیرغم همه‌ی کارهایی که انجام شده باید بیشتر تلاش شود».

استاندار کرمان همچنین با اشاره به موضوع تفویض اختیار به استان‌ها، گفت: «یکی از شاخص‌های تفویض اختیار، اختیارات استان در اعتبارات است، از اعتبارات عمرانی فقط ۱۷ درصد در اختیار استان‌ها است و این میزان هم آن‌قدر آیین‌نامه و بخش‌نامه دارد که عملا اختیارش صفر است».

وی خطاب به وزیر نیرو بیان کرد: «شما اگر می‌خواهید تفویض اختیار را شروع کنید از این موضوع شروع کنید، منابع مالی که مهم‌ترین نکته‌ای است که می‌تواند در اختیار استان باشد چنین وضعیتی دارد».
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار