معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ۳۲۰۰ نفر در طرح «مسکن ملی» در این استان ثبت نام کردند.
کد خبر: ۸۱۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 04 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،عبدالرضا غفوری  اظهار داشت: در طرح مسکن ملی سه هزار و ۲۰۰ نفر شامل یک هزار و ۵۰۰ متقاضی در شهرستان کرمانشاه و یک هزار و ۷۰۰ نفر در سایر شهرستان‌ها ثبت نام اولیه انجام دادند.

وی افزود: مهلت ثبت نام در طرح مذکور از شانزدهم آذر ماه به مدت سه روز بود که در شهرستان‌های کرمانشاه و اسلام آباد غرب در همان ساعات اولیه ظرفیت ثبت نام تکمیل شد.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه پس از تکمیل ظرفیت دسترسی به سایت برای شهرستان کرمانشاه امکان پذیر نبود، گفت: در این فرآیند ثبت نام گروهی امکان پذیر نیست، بنابراین روند ثبت نام در طرح مسکن ملی مشکلی نداشته بلکه استقبال مردم بالا بوده است.

این مسئول عنوان کرد: منتظر اعلام نتایج قطعی ثبت نام کنندگان پس از پالایش نهایی توسط وزارت راه و شهرسازی هستیم و پس از آن از افراد جدید ثبت نام به عمل می‌آید.

غفوری بیان داشت: همچنین به افراد واجد شرایط اطلاع سانی خواهد شد تا برای افتتاح حساب و تأمین مبالغ اولیه به بانک مسکن به عنوان بانک عامل مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه این مبالغ غیرقابل برداشت است، گفت: برنامه ریزی های لازم انجام شده و قرار است واحدهای مذکور ظرف دو سال به به بهره داری و تکمیل برسند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه تسهیلات طرح ملی مسکن ۷۵ تا یک صد میلیون تومان با بازپرداخت ۱۴ ساله و نرخ سود ۱۸ درصد است، بیان داشت: این طرح برای دهک‌های چهارم تا هفتم جامعه برنامه ریزی شده و دهک‌های اول تا سوم جامعه که باید از حمایت کمیته امداد و بهزیستی بهره مند شوند، در این طرح نمی گنجند.

این مسئول ادامه داد: در مراحل بعدی برنامه‌هایی برای تأمین مسکن باقی دهک‌ها اعلام خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر زمین خاصی برای ساخت واحدهای طرح مسکن ملی مشخص نشده و پس از طی مراحل قانونی اطلاع رسانی خواهد شد.

غفوری گفت: سهمیه کلی استان کرمانشاه ساخت ۱۲ هزار واحد دولتی از طریق انعقاد تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، آموزش و پرورش و … است که در تلاش هستیم ظرف دو سال به بهره برداری برسد.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار