حشمت‌الله عسگری:
به گزارش تابناک سمنان: حشمت‌الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان باتأکید براینکه تحریم‌ها در میزان صادرات استان اثر منفی نداشته است، گفت:ارزش هر تن کالای صادراتی به یک هزار دلار رسیده است.
کد خبر: ۸۱۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 06 January 2020

نتیجه تصویری برای حشمت الله عسگری

حشمت الله  عسگری ضمن بیان اینکه تحریم‌ها در میزان صادرات استان سمنان اثر منفی نداشته است، اظهار داشت: سال گذشته هر تن کالای صادراتی ۴۶۰ دلار بود که اکنون این رقم به یک هزار دلار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته صادرات محصولات استان سمنان به ۳۰ کشور جهان انجام می‌شد که علی‌رغم وجود تحریم‌ها امسال به ۴۵ کشور رسیده است، افزود: میزان صادرات از این استان در ۹ ماه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد افزایش داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان درباره برنامه‌های دولت برای برندسازی محصولات کشاورزی استان تأکید کرد: با توجه به اینکه محصولاتی که در استان سمنان کشت می‌شود در سایر استان‌های کشور نیز وجود دارد، به همین دلیل در برندسازی تمام محصولات کشاورزی عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد.

عسگری بابیان اینکه در دو قلم پسته و انگور که محصولات خاص استان سمنان است، افزود: اقدامت مؤثری برای برند سازی این دو محصول انجام‌شده که قطعاً نقش ویژه‌ای در توسعه صادرات پسته و انگور به خارج از کشور ایفا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه رونق تولید یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت برای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال پایدار است، اضافه کرد: تاکنون دو هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای واحدهای تولیدی متقاضی دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به عملکرد کارگروه رونق تولید در استان بیان کرد: از این مقدار تسهیلات معرفی‌شده ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت‌شده و تسریع در فرآیند پرداخت تسهیلات و رفع مشکلات بانک‌ها برای تأمین منابع مالی در دستور کار قرار دارد.

عسگری بابیان اینکه ارائه تسهیلات حمایتی متعددی در قالب رونق تولید در مناطق روستایی، حمایت از مشاغل خانگی و تسهیلات تبصره ۱۸ نیز در دستور کار است، خاطرنشان کرد: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ تاکنون واحدهای صنعتی و کشاورزی ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت این تسهیلات نقش مؤثری در رونق اقتصادی و بهبود وضعیت اشتغال ایفا می‌کند، گفت: بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای ایجاد اشتغال پایدار در استان سمنان از سیاست‌های جدی دولت است که باید از سوی مدیران استانی در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در پایان بابیان اینکه ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار به بودجه عمرانی استان اختصاص‌یافته است، یادآور شد: درمجموع سه هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۹۹ به استان سمنان اختصاص‌یافته است.

عسگری بابیان اینکه اعتبارات تملک دارایی و عمرانی استان سمنان برای طرح‌های ملی، استانی و پیوست قانون پیش‌بینی‌شده است، افزود: در برنامه بودجه سال آینده، یک هزار میلیارد تومان درآمدزایی برای استان در نظر گرفته‌شده که باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای تحقق این هدف بهره‌گیری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار