محسن مسعودیان راد:
به گزارش تابناک سمنان: محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهاددانشگاهی در بحث توانمندسازی و خودکفایی محرومان تحت پوشش این اداره کل تأکید کرد.
کد خبر: ۸۱۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 08 January 2020

تصویر مرتبط

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) و جهاددانشگاهی از نهادهای نسل اول انقلاب هستند که پس از انقلاب اسلامی و به فرمان امام خمینی(ره) تأسیس شدند، قرابت و نزدیکی این دو نهاد انقلابی می تواند در قالب تفاهم نامه و توافق همکاری در حوزه های مختلف نمود پیدا کند.

وی با طرح این پرسش که چگونه می توانیم از زکات و توانمندسازی محرومان و سرمایه های موجود در استان در رفع محرومیت استفاده کنیم؟ گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی، پژوهشی و تحقیقاتی می تواند در این حوزه به کمیته امداد کمک کند و ما در استان سمنان دارای ثروت های زیادی در حوزه معدن، صنعت، کشاورزی، گردشگری و... هستیم، اما با وجود این ظرفیت ها در مناطق مستعد و صاحب ثروت شاهد وجود افراد آسیب پذیر هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان در بحث توانمندسازی محرومان، توسعه روستایی، رفع بیکاری در روستاها، توسعه اشتغال خانگی، خودکفایی محرومان و... فعالیت های زیادی دارد، افزود: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی است که می توان از آن بهره گرفت.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در این جلسه گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) دارای کلکسیونی از برنامه های متنوع است که گروه های مختلف جامعه را تحت پوشش و حمایت قرار می دهد . این نهاد در جهت رفع محرومیت و رفع آسیب های اجتماعی ناشی از محرومیت در روستاها اقدامات شایسته ای انجام داده است.

حسن رهایی افزود: برای تحقق اهداف متعالی در حوزه خودکفایی، توانمندسازی و اشتغال زایی در مناطق محروم، نیازمند تدوین یک شبکه برنامه ای بین دستگاه های مختلف و نهادهای مختلف هستیم، این شبکه برنامه بین دستگاه های اجرایی در کنار هم می تواند بسیار تأثیرگذار باشد و مجموعه جهاددانشگاهی استان سمنان در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و علی الخصوص رسانه ای می تواند ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در خود را با کمیته امداد امام خمینی(ره) به اشتراک بگذارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان در پایان بیان کرد: بسیاری از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب امید آفرینی در جامعه و مناطق محروم انجام می شود، خبرگزاری های ایسنا و ایکنا در مجموعه جهاددانشگاهی می توانند در راستای این خدمات و با راهنمایی و مشاوره کارشناسان این اداره کل، در حوزه افزایش امید و نشاط در جامعه و حتی جذب خیرین و نیکوکاران جریان سازی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار