دروازه‌بان ایرانی تیم ماریتیمو در هفته‌های اخیر عملکرد خوبی در لیگ پرتغال داشته و تعداد کلین شیت‌های خود را به عدد ۳ رسانده است.
کد خبر: ۸۱۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 09 January 2020

به گزارش تابناک سمنان:  امیر عابدزاده که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات یکی از ۳ دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران بود از زمان حضور مارک ویلموتس در تیم ملی فوتبال کشورمان تا پایان دوران همکاری سرمربی بلژیکی با این تیم تنها در اردوی آماده سازی دیدار با سوریه و کره جنوبی شرکت کرد.

البته پسر عقاب فوتبال ایران در ماه‌های اخیر وضعیت خوبی در لیگ پرتغال داشته و یکی از عوامل جدایی تیم ماریتیمو از قعر جدول این رقابت‌ها بوده است.

امیر که از ۵ بازی ابتدای فصل ماریتیمو در چهار دیدار روی نیمکت نشست و یک بازی هم در فهرست تیمش قرار نگرفت از ۲۳ سپتامبر و دیدار با براگا بار دیگر به دروازه‌بان اصلی تیمش تبدیل شد و در همان بازی یک پنالتی هم مهار کرد تا شاگردان نونو سانتوس با متوقف کردن میزبان خود با نتیجه ۲ - ۲، پنجمین امتیاز فصل شان را کسب کنند.

سبز و قرمز‌های مادیرا (لقب ماریتیمو) که در پنج دیدار اول خود سه بار شکست خورده بودند پس از بازگشت عابدزاده به ترکیب در ۱۰ بازی تنها ۲ باخت داشته اند و با سه برد و ۵ مساوی، ۱۸ امتیازی شده و خود را به رتبه دوازدهم جدول رساندند. البته با توجه به اینکه بین این تیم با ویتوریا گیمارش رده پنجمی تنها سه امتیاز فاصله است، یاران عابدزاده می‌توانند با تداوم نتایج خوبی که پس از شکست ۴ بر صفر مقابل بنفیکا گرفته اند به زودی رتبه‌ای بهتر از دوازدهم را به دست بیاورند.

دروازه‌بان ۲۶ ساله ایرانی در این بازی‌ها سه بار کلین شیت کرده است. او با درخشش خود نمرات بالایی را از رسانه‌های پرتغالی دریافت کرده است. همین موضوع یکی از عوامل اصلی جدایی ماریتیمو از جمع تیم‌های قعرنشین جدول لیگ برتر پرتغال است.

عابدزاده در این فصل ۱۳ گل خورده است، اما به غیر از دیدار با بنفیکا در تمام بازی‌ها جزو بهترین نفرات تیمش بوده و اوج کارش هم به ۲ هفته اخیر و بازی با تیم‌های بوآویستا و ریوآوه باز می‌گردد.

او در تقابل خارج از خانه با هم تیمی‌های مهدی طارمی بهترین بازیکن ماریتیمو شد. درخشش عابدزاده در این بازی پرفشار سبب شد امیر واکنش‌های زیادی داشته باشد و با مهار سه موقعیت مسلم حریف که ۲ فرصت آن با ضربات مهدی طارمی ایجاد شد، بهترین دروازه‌بان هفته لیگ پرتغال نام بگیرد.

در حقیقت دوئل ایرانی‌ها در دیدار تیم‌های ماریتیمو - ریوآوه با برتری بچه عقاب تمام شد تا شانس عابدزاده برای بازگشت به تیم ملی بیشتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار