قصد داریم سری به ساختمانی مرموز بزنیم که از زمان ساختش تاکنون، همیشه با واژه ترس ارتباطی تنگاتنگ و سرگذشتی پرتراژدی داشته‌است.
کد خبر: ۸۱۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 11 January 2020

به گزارش تابناک سمنان: «عمارت ریدل» که در سال ۱۹۰۵ در خیابان «پالم‌پیچ» فلوریدا ساخته شد. این خانه ابتدا محل سکونت نگهبانان گورستان «وود‌لاون» در همان نزدیکی بوده‌است و بعد‌ها به عنوان ملک شخصی استفاده می‌شود. تا یک قرن پیش، چون دفن مردگان به همراه وسایل با ارزش و جواهرات‌شان عادی بوده، نگهبانانی هم به‌کار گرفته می‌شدند تا از وسایل باارزش داخل قبر‌ها محافظت کنند.

روح آقای باک در ریدل
نخستین شایعه‌ای که درباره این خانه درظاهر معمولی گفته می‌شود، درباره مرددرشت هیکلی است به‌نام «باک» که در گورستان کار می‌کرده‌است. این‌طور که از شنیده‌ها برمی‌آید او پس از یک مشاجره لفظی در شهر کشته می‌شود و بعد‌ها روحش در زمین‌های اطراف و ورودی خانه که محل غذاخوردن کارگران بوده، دیده می‌شود. سال‌ها بعد، این خانه محل اقامت شهردار، «کارل ریدل» می‌شود. ریدل علاوه بر وظایفش باید گورستان را هم مدیریت می‌کرد.

 

در طول اقامت او، گویا قرار نبود که افسانه روح آقای باک دست از این خانه بردارد و روزبه‌روز شایعات و داستان‌های ارواح این خانه، پیچیده‌تر می‌شد. خدمتکاران اغلب از شنیدن صدای به‌هم خوردن زنجیر، همهمه و ناله‌های ترسناک و جابه‌جایی وسایل خانه شکایت داشتند. این خانه هرگز روی آرامش به‌خود نمی‌دید و کار به‌جایی رسید که بسیاری از خدمتکاران از خانه خارج شدند و حاضر نبودند به هیچ قیمتی به این مکان ترسناک برگردند.

مسافران زمان به عمارت می‎آیند
در سال۱۹۸۰، عمارت ریدل را که خراب و متروکه شده‌بود، به برادرزاده کارل ریدل یعنی «جان» می‎سپارند تا کار‌های لازم را برای حفاظت از آن انجام بدهد. جان هم برای پاک‌کردن این خانه از افسانه‌های ترسناک، تصمیم می‌گیرد خانه را از محل اصلی خود جابه‌جا کند و به دهکده «یستریر» انتقال دهد. در عملیات انتقال و بازسازی این خانه، داستان‌هایی مبنی بر وجود ارواح در این خانه، دوباره برسر زبان‌ها می‏افتد. می‎گویند که یک روز صبح وقتی نجار‌ها به محل کار خود می‌رسند، متوجه می‌شوند که ابزار کارشان از اتاق زیر شیروانی ناپدید و در جای دیگری قرار داده شده‌است.

از حضور روح سرگردان کارگر گورستان تا رفت و آمد مسافران زمان در عمارت مرموز؛ این ساختمان تسخیر شده است!

همچنین گزارش می‌شد که پنجره‌های طبقه سوم به‌طرز مشکوکی شکسته شده‌است. کارگران که از این اتفاق‌های عجیب وحشت‎زده شده‌بودند، عملیات بازسازی خانه را برای شش‌ماه متوقف کردند. بالاخره با هر سختی، بازسازی خانه تمام و به این مناسبت جشنی برگزار می‎شود. وقتی به‎نظر می‎رسید ماجرا‌های ریدل دیگر تمام شده، حضور دو مهمان با لباس‌های قرن بیستمی غیرمعمول، توجه مهمانان را برمی‎انگیزد. همه تصور می‎کردند این دو مهمانِ عجیب هنرپیشه هستند.

اما اوضاع زمانی پیچیده شد که در گالری عکسی که از تصاویر خانه قبل از نوسازی برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده بود، مهمانان متوجه این دو فرد مشکوک در عکس‌ها شدند و وقتی به خود آمدند دیگر اثری از آن‌ها نبود! این داستان برای طرفداران نظریه سفر در زمان کافی بود تا این دو فرد را مسافران زمان از گذشته بدانند که برای سرکشی به خانه تسخیرشده به مهمانی آمده‌بودند و به این ترتیب قضیه عمارت ریدل، پیچیده‌تر شود.

انتشار این خبر دلیل بر تایید محتوای آن نمی باشد.

منبع: روزنامه خراسان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار