حشمت‌الله عسگری:
به گزارش تابناک سمنان: حشمت‌الله عسگری معاون استاندار سمنان، بابیان اینکه بازارچه محلی مهدی‌شهر، کانال ارتباطی خوبی بین تولیدات اُرگانیک و عشایری و تقاضا است، گفت: عرضه این محصولات نیازمند چنین بازارهایی است.
کد خبر: ۸۱۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 11 January 2020

تصویر مرتبطمعاون استاندار سمنان صبح شنبه در نشست بررسی مشکلات و وضعیت بازارچه محلی شهرستان مهدی‌شهر که محل عرضه محصولات عشایر استان سمنان نیز محسوب می‌شود، بیان کرد: بازارچه محلی این شهرستان درواقع یک نوع کانال ارتباطی مطلوب بین عرضه تولیدات اُرگانیک و عشایری به بازار بزرگ تقاضا محسوب می‌شود و می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی بابیان اینکه این بازارچه باید ب عنوان بازارچه عرضه محصولات اُرگانیک و محصولات عشایری راه‌اندازی شود، افزود: در حال حاضر به‌صورت پراکنده در شهر ارائه محصولات و تولیدات لبنی ایل سنگسری و محصولات اُرگانیک باغی و کشاورزی از نقاط مختلف شهرستان وجود دارد که نیاز به راه‌اندازی و ایجاد یک مجموعه منسجم برای عرضه این مهم به بازار تقاضا، احساس می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تأکید کرد: تاکنون مجموعه منسجمی برای انجام این مهم در مهدی‌شهر وجود نداشت که راه‌اندازی بازارچه عرضه محصولات اُرگانیک و محصولات عشایری می‌تواند تأثیرات خوب اقتصادی و به‌خصوص فرهنگی باعرضه صنایع‌دستی و … داشته باشد و معرفی ایل سنگسری و تولیدات آن‌ها و شناساندن پتانسیل‌های مهدی‌شهر در حوزه تولیدات باغی و محصولات کشاورزی در کنار مباحث فرهنگی از ویژگی‌های این بازارهای محلی است.

وی به‌ضرورت جذب مسافران و زائران رضوی نیز به بازارچه‌های محلی و فروش محصولات تولیدی عشایر استان سمنان نیز اشاره کرد و بیان داشت: موقعیت مکانی باید به‌گونه‌ای باشد که مجموعه‌ای مفرح بوده و هم برای تفریح و هم برای خرید خانواده‌ها مناسب باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار