نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه بعد از دیدار با مقامات ترکیه‌ای در نشست خبری در استانبول، ایران را بزرگترین چالش آمریکا توصیف کرد.
کد خبر: ۸۱۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 12 January 2020

جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از آناتولی، جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در یک نشست خبری در استانبول ترکیه و بعد از دیدار با مقامات ترکیه‌ای، ایران را بزرگترین چالش آمریکا توصیف کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه گفت: «دولت ترامپ بسیار صریح اعلام کرده که موضع محکمی برای عقب راندن ایران اتخاذ کرده است. در حال حاضر بزرگترین چالش، قطعا ایران است. زیرا خلافت سرزمینی داعش نابود شده است.»

جیمز جفری همچنین اعلام کرد: «به درخواست مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در سفر به خاورمیانه در ترکیه هستم تا اقداماتی برای یافتن راهکاری جهت پایان دادن به بحران سوریه که از سال ۲۰۱۱ شروع شده، ادامه دهیم. امکان برگزاری انتخابات در (سوریه) طبق قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل، وضعیت شمال سوریه و نگرانی آمریکا از حمایت روسیه و ایران از دولت دمشق موضوع گفت‌وگوهایم با مقامات ترکیه‌ای بود.»

 

پیش از این ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه در دیدار با جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه درباره تحولات میدانی در سوریه و همچنین تنش‌های اخیر بین آمریکا و ایران با وی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، کالین نگرانی دولت ترکیه از تنش‌های اخیر بین آمریکا و ایران و احتمال دامن زدن آن به درگیری‌های جدید و افراط گرایی در منطقه را به نماینده آمریکا در امور سوریه ابراز کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار