مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: متاسفانه در موضوع بازیافت پسماند در استان خیلی عقب تر از سایر استان‌ها هستیم؛ مرودشت هم از این قاعده مستثنی نیست. اقداماتی برای دفن پسماند انجام می شود اما هنوز کافی نیست و باید به سمت تفکیک از مبدا پیش برویم و تا آنجا که امکان دارد پسماند را در مبدا جدا سازی کنیم که هزینه حمل و جداسازی مدیریت شود و در انتها مواد آلی را به کمپوست تبدیل و بازیافت کنیم تا پسماندها مجددا در چرخه طبیعت قرار گیرند. دفن کردن زباله و پسماند روش مناسبی نیست و در هیچ جا هم به طور کامل توصیه نمی شود.
کد خبر: ۸۱۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 14 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا:حمید ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس روز سه‌شنبه در ملاقات چهره‌به‌چهره با مردم شهرستان‌ مرودشت با اشاره به ابراز نگرانی‌های مردم درباره پسماندهای پتروشیمی شیراز و برنامه های محیط زیست در رابطه با آن خاطر نشان کرد: به اداره کل محیط زیست مراجعاتی بوده که در رابطه با وضعیت پتروشیمی ابراز نگرانی کرده‌اند؛ البته برنامه ریزی ها و پیگیری‌ها برای ساماندهی و دفع بهداشتی پسماندهای پتروشیمی شیراز انجام گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین بازدیدهایی که توسط کارشناسان به صورت مکرر از این پتروشیمی صورت گرفته و نیز بازدیدی که اخیرا از پتروشیمی شیراز انجام شد خبر از اقداماتی می‌دهد که توسط پتروشیمی برای کنترل آلودگی ها صورت پذیرفته هر چند هنوز نواقص و ایراداتی وجود دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه نگرانی درباره پسماندهای پتروشیمی شیراز همچنان پابرجاست، گفت: فرصتی برای این پتروشیمی تعیین شده تا مسائل و مشکلات را رفع کند، طبیعتا اگر این اتفاق نیفتد و احساس شود که فعالیت‌ها سلامت مردم را به خطر می اندازد، برخورد قانونی و قضایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول اضافه کرد: متاسفانه در موضوع بازیافت پسماند در استان خیلی عقب تر از سایر استان‌ها هستیم؛ مرودشت هم از این قاعده مستثنی نیست. اقداماتی برای دفن پسماند انجام می شود اما هنوز کافی نیست و باید به سمت تفکیک از مبدا پیش برویم و تا آنجا که امکان دارد پسماند را در مبدا جدا سازی کنیم که هزینه حمل و جداسازی مدیریت شود و در انتها مواد آلی را به کمپوست تبدیل و بازیافت کنیم تا پسماندها مجددا در چرخه طبیعت قرار گیرند. دفن کردن زباله و پسماند روش مناسبی نیست و در هیچ جا هم به طور کامل توصیه نمی شود.

ظهرابی در مورد سایت دفن زباله شهر کامفیروز دراین شهرستان هم خاطر نشان کرد: متاسفانه سایت دفن زباله این شهر سال هاست با مشکل مواجه است و شهردار این منطقه نیز در جلسه مربوطه حضور پیدا کرده و پس از بازنگری و مطالعه، پیشنهاد سایت جدید داشته که محیط زیست نیز قول داده هرچه سریعتر مجوز های لازم را صادر کند تا بتوانند سایت جدید را فعال کنند.

‎وی در ادامه گفت: اقدامات خوبی در خصوص بهسازی منطقه گردشگری تنگ بستانک ، هم در موضوع دفع پسماندها و هم در موضوع طبیعت‌گردی در حال انجام است که مدیریت این منطقه گردشگری به افراد حقیقی یا حقوقی علاقمند در این حوزه واگذار می‌شود و شهرداری نیز می تواند با رعایت ضوابط قانونی در این فرآیند شرکت کند.

برچسب ها: پتروشیمی ، زباله ، مشکلات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار