رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در دولت تدبیر و امید برای زیربخش‌های کشاورزی استان ایلام هزینه شده است.
کد خبر: ۸۱۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 14 January 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ سیدمحمدتراب میری  اظهار داشت: این رقم هزینه شده در تاریخ استان بی‌سابقه بوده و بعد از استان خوزستان، ایلام رتبه دوم کشور در تخصیص و دریافت اعتبارهای صندوق توسعه ملی را دارد.

وی افزود: به عنوان نمونه سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان استان ایلام در زیربخش‌های مختلف کشاورزی تسهیلات پرداخت شد و ۶۰ درصد متقاضیان سامانه کارا در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را افراد حوزه کشاورزی تشکیل داده‌اند و از طریق این سامانه تسهیلات دریافت کرده‌اند.

میری با اشاره به برخی اقدام‌های توسعه‌ای در استان ایلام، یادآور شد: طرح احیای اراضی پایین دست سد کرخه که در فاز اول ۴۱ هزار هکتار به شبکه آبیاری نوین استان اضافه شد و در فاز دوم ۹ هزار هکتار آن در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: سامانه گرمسیری با وسعت ۱۸ هزار هکتار و ۱۸ هزار انشعاب فرعی و مهار آب‌های مرزی نیز با ایجاد ۱۲ هزار هکتار شبکه مدرن آبیاری از مهمترین طرح‌های ملی استان ایلام در زمینه آب، خاک و کشاورزی نوین است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار