سخنان انتخاباتی رئیس‌جمهور و واکنش توئیتری سخنگوی شورای نگهبان به این اظهارات از بازتاب زیادی در فضای رسانه‌ای کشور برخوردار شده است.
کد خبر: ۸۱۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ 16 January 2020

لطفا آب به آسیاب دشمن نریزید!

به گزارش تابناک سمنان: حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در جلسه هیات دولت با بیان اینکه "با یک جناح نمی‌شود کشور را اداره کرد" تلویحا از رد صلاحیت برخی داوطلبان انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان انتقاد کرد.

متعاقبِ این اظهارنظر، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز در صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی ضمن انتقاد از این سخنان، دلیل نارضایتی رئیس‌جمهور از عملکرد شورای نگهبان را "عدم احراز صلاحیت بستگان ایشان" دانست.

البته این پایان ماجرا نبود چراکه روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور نیز در ادامه، با صدور بیانیه‌ای واکنش سخنگوی شورای نگهبان را "واکنشی شتاب‌زده" خواند و آن را "شخصی کردن یک موضوع ملی" عنوان کرد و شورای نگهبان هم در بیانیه جداگانه‌ای، سخنان امروز رئیس‌جمهور را به "بی‌اطلاعی ایشان نسبت به روند بررسی صلاحیت‌ها" تعبیر کرد.

حال سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا در شرایطی که کشور بواسطه اقدامات خصمانه دشمنان بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همدلی نیاز دارد، چنین اظهارات و واکنش‌های تفرقه‌افکنانه‌ای منافع ملی ما را تامین می‌کند؟

پرواضح است که در شرایط حساس کنونی و با توجه به برنامه‌ریزی دشمنان برای پاشیدن بذر ناامیدی در کشور، هر چه رنگ و بوی اختلاف‌افکنی دارد قطعا به صلاح اقتدار و امنیت ملی ما نخواهد بود.

در حالیکه شخصِ رئیس‌جمهور و شورای نگهبان از ضرورت وحدت و همدلی در کشور سخن می‌گویند، اما متاسفانه برخی اظهارنظر‌ها در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی دقیقا مخالف این مسیر است.

وحدت و همدلی گسترده و کم‌نظیری که پس از شهادت سردار رشید اسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی بین اقشار مختلف کشور ایجاد شده، سرمایه بزرگی است که از بین رفتن آن خواست دشمنان ایران است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار