اگرچه گمان می‌شد بساط میوه‌های قاچاق از بازار داخلی برچیده شده اما مدتی است قاچاقچیان در حال بازاریابی برای فروش این میوه‌ها در شبکه‌های اجتماعی هستند.
کد خبر: ۸۱۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 16 January 2020

بازاریابی برای میوه‌های ممنوعه در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش تابناک سمنان: پیدا شدن سر و کله میوه‌های ممنوعه خارجی در فضای مجازی و توزیع اینترنتی این محصولات نشان می‌دهد که نه تنها بساط آن‌ها از بازار داخل برچیده نشده بلکه واردکنندگان با شیوه‌های نوین، به دنبال تسهیل فروش شأن هستند.

در حال حاضر افرادی با تبلیغات گسترده در برخی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به بازاریابی برای فروش میوه‌های فرنگی قاچاق می‌کنند.

واردات از ترکیه / در گمرک بازرگان آشنا داریم!

یکی از فروشندگان در اینستاگرام با بیان اینکه این میوه‌ها از مرز ترکیه وارد می‌شود، گفت: هر کالایی که سفارش بدهید برایتان وارد می‌کنیم.

وی افزود: در گمرک بازرگان آشنا زیاد داریم و دستمان برای واردات هر نوع محصول و کالایی باز است.

این فروشنده در پاسخ به اینکه آیا توان تأمین میوه‌های وارداتی در حجم بالا را دارید یا خیر، ادامه داد: ما شرکت حمل و نقل داریم و از این طریق می‌توانیم روزانه ٢ تن بار وارد کشور کنیم.

وی قیمت هر بسته ٢٥٠ تا ٥٠٠ گرمی میوه دراگون را ٤٥ تا ٥٠ هزارتومان عنوان کرد و گفت: در صورتی که سفارش عمده داشته باشید قیمت‌ها را پایین‌تر هم حساب می‌کنم.

این فروشنده با بیان اینکه این روز‌ها قیمت بلوبری افزایش یافته و فیسالیس هم، چون خریدار ندارد، وارد نمی‌شود، افزود: قیمت هر بسته ١٢٥ گرمی بلوبری ٥٥ هزارتومان، پیتاهیا هر عدد ١٠٠ تا ١٥٠ گرمی ٣٧ هزارتومان و هر عدد ٢٥٠ تا ٥٠٠ گرمی ٥٠ هزارتومان است. هر کیلوگرم گوجی بری خشک هم کیلویی ١٢٠ هزارتومان است.

وی درباره اینکه چگونه این میوه‌ها تحویل مشتری داده می‌شود، اضافه کرد: ما بار را تحویل اتوبوس می‌دهیم و شما صبح اول وقت آن را در ترمینال آزادی تحویل می‌گیرید.

تاکید وزارت جهاد بر جلوگیری از واردات غیرقانونی

بازاریابی و فروش آزادانه میوه‌های قاچاق در شبکه‌های اجتماعی در حالی است که جز برخی میوه‌های گرمسیری واردات میوه به کشور ممنوع است و وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از ورود آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای، بر جلوگیری از واردات غیرقانونی تاکید دارد.

در همین زمینه، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تاکید کرد: جز میوه‌های موز، آناناس، انبه و نارگیل ورود سایر میوه‌ها به کشور ممنوع است و در صورت ورود قاچاق تلقی می‌شود.

فروش میوه در فضای مجازی ممنوع است

اسدالله کارگر با بیان اینکه عرضه و فروش میوه در فضای مجازی به طور کلی ممنوع است مگر اینکه عرضه کننده از اتحادیه مربوطه یا اتاق اصناف مجوز دریافت کرده باشد، افزود: میوه قاچاق هم که نمی‌تواند مجوز دریافت کند بنابراین اقدامی غیرقانونی و تخلف است.

علیرغم همه این ممنوعیت‌ها بازاریابی میوه‌های قاچاق بصورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی در حال انجام است و سکوت متولیان از جمله وزارت جهادکشاورزی در این زمینه ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار