تا پایان امسال عملیات اجرایی بخش اول محور گردشگری حافظ آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۱۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 18 January 2020

تابناک فاری=س به نقل از صدا و سیما:شهردار منطقه ٣ شیراز گفت: محور گردشگری و تاریخی حافظ از دروازه قرآن آغاز و پس از گذر از چهار راه حافظیه و دروازه اصفهان به بازار وکیل منتهی می‌شود.
مسعود طهماسبی افزود: در مسیر این محور، طرح های مرتبط با گردشگری از جمله احیای چهار باغ قدیم شیراز یعنی باغ‌های نو، جهان نما، ملی و اسناد ملی و اتصال آن‌ها به هم اجرا و احیا می شود.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از بخش‌های این محور احیا نمادین مسیر آب رکن آباد و آب نما‌های سر راه این طرح است و از سوی دیگر در کنار این مسیر برخی طرح های فرهنگی و گردشگری از جمله خانه‌های تئاتر و موسیقی، سالن اپرا ایجاد و کل مسیر سنگ فرش می‌شود و در کنار آن شاهد اجرای مسیر تراموا نیز در این محور خواهیم بود.
شهردار منطقه سه شهرداری شیراز ادامه داد: مرحله نخست عملیات اجرایی این طرح یعنی حد فاصل چهار راه حافظیه تا ابتد‌ای خیابان نفت تا پایان امسال عملیاتی می‌شود .
طهماسبی در خصوص عبور و مرور در این محور گفت: در مرحله اول شاهد محدودیت رفت و آمد خودرو و در ادامه شاهد ممنوعیت عبور و مرور خودرو در این محور هستیم و کل مسیر به پیاده راه تبدیل خواهد شد.
وی افزود: یکی دیگر از طرح ها اجرای محور گردشگری و فرهنگی عرفان در حد فاصل موزه سنگ هفت تنان، چهل مقام و آرامگاه حافظیه است که هم اکنون در مراحل مطالعات اولیه قرار دارد و با اجرای آن شاهد تحولات بسیاری در حوزه گردشگری منطقه خواهیم بود.

برچسب ها: طرح ، شهردار ، حافظیه ، گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار